Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Yönetimi ve Kültürü | SNF 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN TİTREK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Okul Yönetimi ve Kültürü dersinin gerekçesi, öğrencilerin eğitimine ilişkin bilgi ve becerilerini derinlemesine geliştirmektir. Böylece bu alanda ulusal ve uluslar arası literatürde eğitim konusunda yazılanları inceleyerek bilgi birikimlerinin artırılmasına katkı sağlamak ve alana ilişkin görüş açılarını zenginleştirmektir. |
Dersin İçeriği | Okul ve okul yönetimi sistemi kavramları, bir sistem olarak okul ve okul yönetim sistemleri, Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı olarak incelenmesi, Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı olarak incelenmesi, Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı olarak incelenmesi, Okul Kültürünü etkileyen faktörler, Okul kültürü oluşturma süreci, Okul geliştirme, Etkili okul ve okul kültürü, Toplam kalite yönetimi ve okul kültürü, Öğretmen performans yönetimi ve okul kültürü, Öğrenen okul ve okul kültürü, Alternatif okullar ve öğretmen, Değerlendirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul ve okul yönetimi sistemi kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bir sistem olarak okul ve okul yönetim sistemlerini tanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı olarak inceler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Okul Kültürünü etkileyen faktörleri sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Okul kültürü oluşturma sürecini inceler. | Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul ve okul yönetimi sistemi kavramları | |
2 | Bir sistem olarak okul ve okul yönetim sistemleri | |
3 | Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı | |
4 | Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı | |
5 | Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı | |
6 | Okul Kültürünü etkileyen faktörler | |
7 | Okul kültürü oluşturma süreci | |
8 | Okul geliştirme | |
9 | Etkili okul ve okul kültürü | |
10 | Toplam kalite yönetimi ve okul kültürü | |
11 | Öğretmen performans yönetimi ve okul kültürü | |
12 | .Öğrenen okul ve okul kültürü | |
13 | Alternatif okullar ve öğretmen | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
4 | Sınıf eğitimi alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
6 | Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okul ve okul yönetimi sistemi kavramlarını bilir. | |||||||
2 | Bir sistem olarak okul ve okul yönetim sistemlerini tanır. | |||||||
3 | Türk okul sisteminin dünyadaki sistemlerle karşılaştırılmalı olarak inceler. | |||||||
4 | Okul Kültürünü etkileyen faktörleri sıralar. | |||||||
5 | Okul kültürü oluşturma sürecini inceler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 12 | 24 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 284 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |