Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | IME 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ERCAN MASAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ERCAN MASAL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kevser GÜNAY |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Matematik eğitiminde bilimsel araştırma sürecini tanıyan, araştırma yöntem ve tekniklerinin kuramsal çerçevesini ve uygulama alanlarını bilen ve bir araştırma planlama ve yürütme yetkinliklerine sahip alan uzmanları yetiştirmek. |
Dersin İçeriği | Bilimsel araştırma süreci, nitel ve nicel araştırma yöntemleri, örnekleme çeşitleri, araştırma problemini belirleme, araştırma yöntemini belirleme, veri toplama yöntemleri, raporlaştırma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematik eğitiminde kullanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Literatür taraması yaparak uygun problemi oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Seçtiği probleme yönelik matematik eğitiminde uygun araştırma yöntemini ve veri toplama araçlarını belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Veri toplama sürecini belirlediği örneklem ile başarılı bir şekilde yürütür. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Verilerin analizini uygun yöntemlerle gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Analiz sonuçlarını değerlendirerek uygun tekniklerle bilimsel rapor haline getirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematik eğitimi bilimsel araştırmalarına ilişkin temel kavramlar | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
2 | Bilimsel araştırmanın yapısı | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
3 | Nicel araştırmanın özellikleri ve nicel araştırma yöntemleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
4 | Nitel araştırmanın özellikleri ve nitel araştırma yöntemleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
5 | Araştırma probleminin oluşturulması | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
6 | Araştırma modelinin belirlenmesi | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
7 | Örnekleme yöntemleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
8 | Literatür taraması | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
9 | Literatür taraması | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
10 | Veri toplama yöntemleri ve araçları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
11 | Veri toplama yöntemleri ve araçları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
12 | Verilerin analiz yöntemleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
13 | Sonuçların raporlaştırılması | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
14 | Araştırma raporunun sunulması ve tartışılması | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Büyüköztürk, Ş. , Kılıç-Çakmak, E. , Akgün, Ö. E. , Karadeniz, Ş. Ve Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem A. Yayınları 2- Çetin, B. , İlhan, M. ve Şahin, M. G. (2021). Eğitimde Araştırma Yöntemleri. Pegem A. Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | X | |||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak matematik eğitimi ve disiplinler arası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
3 | Matematik eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve nicel ve nitel yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | X | |||||
6 | Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Matematik eğitiminde kullanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. | ||||||
2 | Literatür taraması yaparak uygun problemi oluşturur. | ||||||
3 | Seçtiği probleme yönelik matematik eğitiminde uygun araştırma yöntemini ve veri toplama araçlarını belirler. | ||||||
4 | Veri toplama sürecini belirlediği örneklem ile başarılı bir şekilde yürütür. | ||||||
5 | Verilerin analizini uygun yöntemlerle gerçekleştirir. | ||||||
6 | Analiz sonuçlarını değerlendirerek uygun tekniklerle bilimsel rapor haline getirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |