Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sayılar Teorisinin Sıradışı Problem Uygulamaları | IME 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ERCAN MASAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kevser GÜNAY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bölünebilme kavramını, kongrüansları, lineer Diophant denklemlerini, aritmetik fonksiyonları ve bunlarla ilgili temel kavram ve sonuçları öğretebilecek ve uygulamasını yapabilecek oranda öğretmek, kavramların tarihsel gelişiminden haberdar etmek. |
Dersin İçeriği | Önbilgiler ve gösterimler, Bölünebilirlik, asal ve asal olmayan sayılarla ilgili problemler, Tam ve rasyonel çözümlü denklemler, Fatöriyeller, binom katsayıları, kombinatorik problemleri, Sayı dizileri ile ilgili problemler, Sayısal kümelerle ilgili problemler, Polinomlarla ilgili problemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel gösterimleri ve problemlerin çözümünde gerekli olan bazı matematiksel kavramları ve bilgileri ifade eder. | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Bölünebilirlik, asal ve asal olmayan sayılarla ilgili problemleri çözer. | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Tam ve rasyonel çözümlü denklemleri ifade eder ve çözer. | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Fatöriyeller, binom katsayıları, kombinatorik problemlerini çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Sayı dizileri ve Sayısal kümelerle ile ilgili problemleri çözer. | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Polinomlarla ilgili problemleri çözer. | Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Önbilgiler ve gösterimler | |
2 | Bölünebilirlik, asal ve asal olmayan sayılarla ilgili problemler | |
3 | Bölünebilirlik, asal ve asal olmayan sayılarla ilgili problemler | |
4 | Tam ve rasyonel çözümlü denklemler | |
5 | Tam ve rasyonel çözümlü denklemler | |
6 | Fatöriyeller, binom katsayıları, kombinatorik problemleri | |
7 | Fatöriyeller, binom katsayıları, kombinatorik problemleri | |
8 | Sayı dizileri ile ilgili problemler | |
9 | Arasınav | |
10 | Sayı dizileri ile ilgili problemler | |
11 | Sayısal kümelerle ilgili problemler | |
12 | Sayısal kümelerle ilgili problemler | |
13 | Polinomlarla ilgili problemler | |
14 | Polinomlarla ilgili problemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Balcı, M. (2016). Sayılar Teorisine Giriş. Palme Yayıncılık 2- Kaya, A. (1988), Sayılar kuramına Giriş, İzmir, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları. 3- Karakaş, H. İ. ve Aliyev, İ. (2012) Sayılar Teorisinde İlginç Olimpiyat Problemleri ve Çözümleri. Palme Yayıncılık
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | ||||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak matematik eğitimi ve disiplinler arası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
3 | Matematik eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve nicel ve nitel yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | ||||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | ||||||
5 | Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | ||||||
6 | Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Matematiksel gösterimleri ve problemlerin çözümünde gerekli olan bazı matematiksel kavramları ve bilgileri ifade eder. | ||||||
2 | Bölünebilirlik, asal ve asal olmayan sayılarla ilgili problemleri çözer. | ||||||
3 | Tam ve rasyonel çözümlü denklemleri ifade eder ve çözer. | ||||||
4 | Fatöriyeller, binom katsayıları, kombinatorik problemlerini çözer. | ||||||
5 | Sayı dizileri ve Sayısal kümelerle ile ilgili problemleri çözer. | ||||||
6 | Polinomlarla ilgili problemleri çözer. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |