Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Araştırmalarında Nicel Yaklaşımlar ve Veri | ILF 618 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi LEVENT ERTUNA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yüksek öğretim programlarında öğrenim gören öğrencilerin, gerek tez yazım sürecinde gerekse alan yazında yer alan çalışmaların incelenmesinde istatistiksel analizlerden ve bu analizlerin yürütüldüğü istatistiksel paket programlardan haberdar olmaları gerekmektedir. Nicel verilerin toplanması, kaydedilmesi ve uygun istatistiksel analizlerin seçimi ve bu süreçte karşılaşılan problemlerin çözümünde uygun istatistiksel yöntemlerin belirlenmesi bireylerin bu programlara belirli düzeyde hâkim olmalarıyla mümkün olacaktır. Bu dersin kapsamında da bu konuda bilgiler verilecektir. |
Dersin İçeriği | Nicel araştırmalarda desenler, nicel araştırmalarda veri toplama teknikleri, çeşitli problem durumlarının belirlenmesi ve bu problem durumlarına uygun istatistiksel çözümlerin üretilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nicel verilerin toplanması sürecinde karşılaşılan problemleri çözer | Gezi / Gözlem, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Nicel verilerin kaydedilmesi sürecinde karşılaşılan problemleri çözer | Beyin Fırtınası, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
3 | Uygun istatistiksel analizleri seçer | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Karşılaşılan problemlerin çözümünde uygun istatistiksel yöntemleri uygular | Beyin Fırtınası, Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, | |
5 | İstatistiksel paket programları kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | Nicel araştırmalarda araştırmaya uygun deseni seçer | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nicel araştırmanın tanımı ve gerekliliği, problem durumunun belirlenmesi, ilgili desenler. | |
2 | Nicel araştırmanın tanımı ve gerekliliği, problem durumunun belirlenmesi, ilgili desenler. | |
3 | Nicel araştırmalarda veri toplama teknikleri | |
4 | Nicel araştırmalarda veri toplama teknikleri | |
5 | Problem durumları ve çeşitli veri analizi teknikleri | |
6 | Problem durumları ve çeşitli veri analizi teknikleri | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Problem durumları ve çeşitli veri analizi teknikleri | |
9 | Problem durumları ve çeşitli veri analizi teknikleri | |
10 | Problem durumları ve çeşitli veri analizi teknikleri | |
11 | Problem durumları ve çeşitli veri analizi teknikleri | |
12 | Rapor hazırlama | |
13 | Önerilerin sunumu | |
14 | Genel değerlendirme, tartışma ve kapanış |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Harrington, D. (2009). Confirmatory Factor Analysis. New York: Oxford University Press Green, S.B. and Salkind, N.J. (2005). Using SPSS for Windows and Macintosh: Analyzing and understanding data. New Jersey: Prentice Hall. Raykov T., Marcoulides, G.A. (2006). A first course in structural equation modelin. London: Lawrence Erlbaum Associates. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | ||||||
2 | Doktora yeterliliklerine dayalı olarak fen eğitimi ve disiplinlerarası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | ||||||
3 | Fen eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve araştırma yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | ||||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | ||||||
5 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | ||||||
6 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nicel verilerin toplanması sürecinde karşılaşılan problemleri çözer | ||||||
2 | Nicel verilerin kaydedilmesi sürecinde karşılaşılan problemleri çözer | ||||||
3 | Uygun istatistiksel analizleri seçer | ||||||
4 | Karşılaşılan problemlerin çözümünde uygun istatistiksel yöntemleri uygular | ||||||
5 | İstatistiksel paket programları kullanır | ||||||
6 | Nicel araştırmalarda araştırmaya uygun deseni seçer |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 35 |
1. Ödev | 35 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |