Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Test Geliştirme Teknikleri | ILF 535 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İSMAİL ÖNDER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencileri tanımada ve öğrenme çıktılarının ölçülmesinde kullanılabilecek araçların taşıması gereken özelliklerinin farkında olup bu doğrultuda ilgili araçları geliştirmek |
Dersin İçeriği | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçülecek özelliğin kuramsal yapısı, ölçme araçlarının taşıması gereken özellikler, ölçme araçlarının geliştirilmesinde ve sürecin tamamında yapılması gerekenler, amaç, yapıyı temsil eden göstergeler, madde yazımı, görüşme ve odak grup görüşmeleri, ön uygulama, verilerin toplanması, madde ve veri analizi, nihayi form ve taşıması gereken özellikler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklar | Anlatım, | |
2 | Ölçme araçlarının taşıması gereken özellikleri listeler | Beyin Fırtınası, | |
3 | Ölçme araçlarının geliştirilmesinde ve sürecin tamamında yapılması gerekenleri tartışır | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | |
3 | ölçülecek özelliğin kuramsal yapısı | |
4 | ölçme araçlarının taşıması gereken özellikler | |
5 | ölçme araçlarının geliştirilmesinde ve sürecin tamamında yapılması gerekenler | |
6 | yapıyı temsil eden göstergeler | |
7 | madde yazımı | |
8 | Ara sınav | |
9 | görüşme ve odak grup görüşmeleri | |
10 | ön uygulama | |
11 | verilerin toplanması | |
12 | madde ve veri analizi | |
13 | nihai form ve taşıması gereken özellikler | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | Lane, S., Raymond, M. R., & Haladyna, T. M. (Eds.). (2016). Handbook of test development (pp. 3-18). New York, NY: Routledge. Haladyna, T. M. (2004). Developing and validating multiple-choice test items. Routledge. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | X | |||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fen eğitimi ve disiplinlerarası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
3 | Fen eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve araştırma yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | X | |||||
6 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklar | 3 | 3 | ||||
2 | Ölçme araçlarının taşıması gereken özellikleri listeler | 3 | 4 | ||||
3 | Ölçme araçlarının geliştirilmesinde ve sürecin tamamında yapılması gerekenleri tartışır | 2 | 2 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 60 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |