Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Eğitiminde Öğretim Materyalleri Geliştirme | ILF 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste, öğretim materyallerinin öğretim sürecindeki yeri ve önemi irdelenerek; öğretim materyallerinin hazırlanışı, geliştirilmesi, kullanımı ve değerlendirilmesi ile ilgili temel bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Teknoloji, Eğitimde teknolojinin rolü, Eğitim teknolojisi, Öğretim teknolojisi, Öğretim Teknolojilerinin uygulamaları, Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyalleri, Fen Bilgisi Öğretiminde öğretim materyallerini kullanmanın yararları, Öğretim materyali tasarlama, geliştirme ve uygulama, Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknolojiyi tanımlayarak eğitimde teknolojinin rolünü açıklar. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
2 | Teknolojinin kullanım alanlarını belirler. | Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
3 | Eğitim teknolojisi ile öğretim teknolojisi arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayırt eder. 4) Öğretimde kullanılan teknolojik araçları tanır, geliştirir ve uygular. 5) Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyallerini tanır ve uygular. 6 | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, | |
4 | Öğretimde kullanılan teknolojik araçları tanır, geliştirir ve uygular. | Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Örnek Olay, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, | |
5 | Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyallerini tanır ve uygular. | Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Tartışma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, | |
6 | Fen Bilgisi Öğretiminde öğretim materyallerinin kullanmanın yararlarını sıralar ve değerlendirir. | Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gözlem, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknoloji, Eğitimde teknolojinin rolü, Eğitim teknolojisi | 1 |
2 | Öğretim teknolojisi, Teknolojinin uygulamaları | 1 |
3 | Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyalleri | 1 |
4 | Eğitimde teknoloji kullanmanın sağladığı yararlar | 2 |
5 | Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyalleri | 2 |
6 | Fen Bilgisi Öğretiminde öğretim materyallerini kullanmanın yararları | 2 |
7 | Öğretim materyali tasarlama | 2 |
8 | PROJE | 2 |
9 | Öğretim materyali geliştirme | 2 |
10 | Öğretim materyali geliştirme | 2 |
11 | Öğretim materyalinin uygulaması | 3 |
12 | Öğretim materyalinin uygulaması | 3 |
13 | Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi | 3 |
14 | Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi | 3 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Şahin T.Y. ve Yıldırım, S. “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme”, Anı Yayınevi, 1999, Ankara. [2] Yalın, H.İ. “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme”, Nobel yayın Dağıtım, 2003, Ankara. [3] Demirel, Ö. Seferoğlu., S.S. “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme”, Pegema Yayıncılık, 2001,Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | ||||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fen eğitimi ve disiplinlerarası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
3 | Fen eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve araştırma yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | ||||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | ||||||
5 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | ||||||
6 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teknolojiyi tanımlayarak eğitimde teknolojinin rolünü açıklar. | ||||||
2 | Teknolojinin kullanım alanlarını belirler. | ||||||
3 | Eğitim teknolojisi ile öğretim teknolojisi arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayırt eder. 4) Öğretimde kullanılan teknolojik araçları tanır, geliştirir ve uygular. 5) Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyallerini tanır ve uygular. 6 | ||||||
4 | Öğretimde kullanılan teknolojik araçları tanır, geliştirir ve uygular. | ||||||
5 | Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyallerini tanır ve uygular. | ||||||
6 | Fen Bilgisi Öğretiminde öğretim materyallerinin kullanmanın yararlarını sıralar ve değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |