Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Alan Eğitimi (Fen Eğitiminde Fizik) ILF 514 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR
Dersi Verenler Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Fen eğitiminde temel fizik yasalarını ve uygulamalarını öğrenmek

Dersin İçeriği

Fizik neden gereklidir? Türkiye’de Fizik eğitimi programlarının içeriğinin tartışılması, Hareket, kuvvet, iş, enerji ve aralarındaki ilişkiler, Enerji ve momentumun korunumu, Enerji kaynakları, Enerji kaynaklarının fiziksel özellikleri, Katılar, sıvılar, gazlar ve genel özellikleri, Fen eğitim programlarının müfredatlarının değerlendirilmesi.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fizik nedir sorusunu yorumlar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
2 Türkiye deki fizik programlarını yorumlar. Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma,
3 Hareket konusunu günlük yaşama uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
4 Enerji ve momentum konusunu günlük yaşama uygular. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Anlatım,
5 Türkiye´deki enerji kaynaklarını inceler. Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma,
6 Maddeleri sınıflandırır. Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun,
7 Fizik eğitim programlarını eleştirel bir şekilde inceler. Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fizik neden gereklidir? İlgili kaynaklar
2 Türkiye’de Fizik eğitimi programlarının içeriğinin tartışılması İlgili kaynaklar
3 Türkiye’de Fizik eğitimi programlarının içeriğinin tartışılması İlgili kaynaklar
4 Hareket ve sebepleri İlgili kaynaklar
5 Kuvvet İlgili kaynaklar
6 İş, enerji ve aralarındaki ilişkiler İlgili kaynaklar
7 Enerji ve momentumun korunumu İlgili kaynaklar
8 Enerji kaynakları İlgili kaynaklar
9 Vize
10 Enerji kaynaklarının fiziksel özellikleri İlgili kaynaklar
11 Katılar ve genel özellikleri İlgili kaynaklar
12 Sıvılar ve genel özellikleri İlgili kaynaklar
13 Gazlar ve genel özellikleri İlgili kaynaklar
14 Fen eğitim programlarının müfredatlarının değerlendirilmesi. İlgili kaynaklar
Kaynaklar
Ders Notu

Derste verilecek fotokopiler

Ders Kaynakları

1. Fizik 3 Editörler: Prof. Dr. orhan KARAMUSTAFAOĞLU ve Prof. Dr. Mustafa YILMAZLAR

2. Fizik 3 Problemlerinin ve Alternatif Soruların Çözümleri Editörler: Prof. Dr. Orhan KARAMUSTAFAOĞLU ve Prof.Dr. Mustafa YILMAZLAR

3. Fen ve Mühendislik için fizik-1; Raymond A. Serway, Robert J. Beichner; Çeviri, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kemal Çolakoglu (Palme Yayıncılık)
4. Genel Fizik Editör Metin Orbay- Feda Öner Pegema yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır.
2 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fen eğitimi ve disiplinlerarası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. X
3 Fen eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve araştırma yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. X
4 Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır.
5 Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. X
6 Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Fizik nedir sorusunu yorumlar 4 0 0
2 Türkiye deki fizik programlarını yorumlar. 4 3 0
3 Hareket konusunu günlük yaşama uygular. 4 3 3
4 Enerji ve momentum konusunu günlük yaşama uygular.
5 Türkiye´deki enerji kaynaklarını inceler. 3 3
6 Maddeleri sınıflandırır. 4 3
7 Fizik eğitim programlarını eleştirel bir şekilde inceler. 4 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
2. Ödev 30
1. Ara Sınav 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 3 20 60
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 2 18 36
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6