Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Eğitimi (Fen Eğitiminde Fizik) | ILF 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Fen eğitiminde temel fizik yasalarını ve uygulamalarını öğrenmek |
Dersin İçeriği | Fizik neden gereklidir? Türkiye’de Fizik eğitimi programlarının içeriğinin tartışılması, Hareket, kuvvet, iş, enerji ve aralarındaki ilişkiler, Enerji ve momentumun korunumu, Enerji kaynakları, Enerji kaynaklarının fiziksel özellikleri, Katılar, sıvılar, gazlar ve genel özellikleri, Fen eğitim programlarının müfredatlarının değerlendirilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fizik nedir sorusunu yorumlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | Türkiye deki fizik programlarını yorumlar. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Hareket konusunu günlük yaşama uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
4 | Enerji ve momentum konusunu günlük yaşama uygular. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
5 | Türkiye´deki enerji kaynaklarını inceler. | Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | |
6 | Maddeleri sınıflandırır. | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
7 | Fizik eğitim programlarını eleştirel bir şekilde inceler. | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizik neden gereklidir? | İlgili kaynaklar |
2 | Türkiye’de Fizik eğitimi programlarının içeriğinin tartışılması | İlgili kaynaklar |
3 | Türkiye’de Fizik eğitimi programlarının içeriğinin tartışılması | İlgili kaynaklar |
4 | Hareket ve sebepleri | İlgili kaynaklar |
5 | Kuvvet | İlgili kaynaklar |
6 | İş, enerji ve aralarındaki ilişkiler | İlgili kaynaklar |
7 | Enerji ve momentumun korunumu | İlgili kaynaklar |
8 | Enerji kaynakları | İlgili kaynaklar |
9 | Vize | |
10 | Enerji kaynaklarının fiziksel özellikleri | İlgili kaynaklar |
11 | Katılar ve genel özellikleri | İlgili kaynaklar |
12 | Sıvılar ve genel özellikleri | İlgili kaynaklar |
13 | Gazlar ve genel özellikleri | İlgili kaynaklar |
14 | Fen eğitim programlarının müfredatlarının değerlendirilmesi. | İlgili kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derste verilecek fotokopiler |
Ders Kaynakları | 1. Fizik 3 Editörler: Prof. Dr. orhan KARAMUSTAFAOĞLU ve Prof. Dr. Mustafa YILMAZLAR 2. Fizik 3 Problemlerinin ve Alternatif Soruların Çözümleri Editörler: Prof. Dr. Orhan KARAMUSTAFAOĞLU ve Prof.Dr. Mustafa YILMAZLAR 3. Fen ve Mühendislik için fizik-1; Raymond A. Serway, Robert J. Beichner; Çeviri, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kemal Çolakoglu (Palme Yayıncılık) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | ||||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fen eğitimi ve disiplinlerarası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
3 | Fen eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve araştırma yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | ||||||
5 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | X | |||||
6 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fizik nedir sorusunu yorumlar | 4 | 0 | 0 | |||
2 | Türkiye deki fizik programlarını yorumlar. | 4 | 3 | 0 | |||
3 | Hareket konusunu günlük yaşama uygular. | 4 | 3 | 3 | |||
4 | Enerji ve momentum konusunu günlük yaşama uygular. | ||||||
5 | Türkiye´deki enerji kaynaklarını inceler. | 3 | 3 | ||||
6 | Maddeleri sınıflandırır. | 4 | 3 | ||||
7 | Fizik eğitim programlarını eleştirel bir şekilde inceler. | 4 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 20 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 2 | 18 | 36 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |