Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Makine Öğrenmesi Algoritmaları ve Uygulamaları YBS 619 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMRAH AYDEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Büyük veriler üzerinde doğru karar verme, ileriye dönük öngörülerde bulunabilme  algoritmalarının öğrenilmesi

Dersin İçeriği

Bilimsel çalışmalarda önemli bir yere sahip olan tahminler, algoritmaları içerir. Algoritmalar, denetimli ve denetimsiz öğrenme veya regresyon, sınıflandırma, kümeleme gibi farklı gruplara ayrılabilir. Derste uygulama aracı olarak Phyton Programlama kullanılmaktadır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Verilen veri setine hangi makine öğrenmesi yönteminin uygun olduğuna karar verebilir. Soru-Cevap, Tartışma,
2 Doğrusal regresyon ile sınıflama algoritmaları arasındaki farkı ve hangisini kullanması gerektiğini bilir. Tartışma,
3 Kümeleme algoritmalarını bilir ve uygular Tartışma, Anlatım,
4 Tek ve çok katmanlı yapay sinir ağlarını, backpropagation gibi sınıflama algoritmalarını bilir ve uygular. Tartışma, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yapay Zekâ, Makine Öğrenmesi ve Veri Madenciliğine Giriş
2 Makine Öğrenmesinde Öğrenme Stratejileri ve Makine Öğrenmesi Süreci
3 Phyton Programlamaya Giriş: Temel Komutlar ve Örnekler, Veri Ön-İşleme
4 Phyton Programlamaya Giriş: Temel Komutlar ve Örnekler, Veri Ön-İşleme
5 Regresyon Modelleri ve Model Performans Değerlendirmesi
6 k-En Yakın Komşuluk Algoritması ile Sınıflandırma ve Model Performans Değerlendirmesi
7 Naive Bayes Sınıflandırıcı
8 k-Ortalamalar Algoritması ile Kümeleme ve Model Performans Değerlendirmesi
9 Karar Ağacları ile Sınıflandırma ve Model Performans Değerlendirmesi (ve öğrenci proje sunumları)
10 Yapay Sinir Ağları ve Derin Öğrenme
11 Destek Vektör Makineleri
12 Hibrit Yöntemler (ve öğrenci proje sunumları)
13 Metin Madenciliği (ve öğrenci proje sunumları)
14 Öğrenci Proje Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Géron, A. (2019). Hands-on machine learning with Scikit-Learn, Keras, and TensorFlow: Concepts, tools, and techniques to build intelligent systems. O'Reilly Media. Alpaydin, E. (2020). Introduction to machine learning. MIT press.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. X
2 Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. X
3 Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. X
4 Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. X
5 Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. X
6 Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. X
7 Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Verilen veri setine hangi makine öğrenmesi yönteminin uygun olduğuna karar verebilir.
2 Doğrusal regresyon ile sınıflama algoritmaları arasındaki farkı ve hangisini kullanması gerektiğini bilir.
3 Kümeleme algoritmalarını bilir ve uygular
4 Tek ve çok katmanlı yapay sinir ağlarını, backpropagation gibi sınıflama algoritmalarını bilir ve uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)