Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çok Kriterli Karar Verme YBS 610 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HALİL İBRAHİM CEBECİ
Dersi Verenler Doç.Dr. HALİL İBRAHİM CEBECİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İşletme hayatında karşılaşılacak bilişim eksenli çok kriterli karar verme problemlerinin tanımlanması, anlaşılması, çözülmesi ve yorumlanması için gerekli altyapının oluşturulması

Dersin İçeriği

Ağırlıklandırma yöntemleri (AHP, ANP, Critic, Entropy), seçme Yöntemleri (Electre, Promehee, Topsis), yöntemleri gri ve bulanık versiyonları ve bütün yöntemler ile ilgili bilişim ile alakalı problemlerin çözümü

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Karar verme sürecini ve koşullarını anlar ve modelleyebilir Tartışma,
2 Çok kriterli yapıdaki kararları anlar ve bilişimin etkisini değerlendirebilir Tartışma,
3 Kriter ağırlıklandırmanın önemini anlar ve uygulamalarda kullanabilir Tartışma,
4 Seçme ve sıralama yöntemlerini anlar ve bilişim problemlerindeki hibrit kullanımlarını değerlendirebilir Tartışma,
5 Eksik ve yetersiz veri durumunda çok kriterli değerlendirme yapabilir Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Karar vermeye giriş
2 Bilişim sistemi karar verme ilişkisi
3 Çok kriterli karar vermeye giriş
4 Ağırlıklandırma yöntemleri (AHP)
5 Ağırlıklandırma yöntemleri (Critic)
6 Ağırlıklandırma yöntemleri (Entropy)
7 Seçme ve Sıralama Yöntemleri (TOPSIS)
8 Seçme ve Sıralama Yöntemleri (ELECTRE)
9 Ara Sınav
10 Seçme ve Sıralama Yöntemleri (PROMETHEE)
11 Gri yöntemler ve Gri ilişkisel Analiz
12 Bulanık Yöntemler
13 Uygulama Sunumları
14 Uygulama Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

Sunumlar

Ders Kaynakları

Sunumlar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. X
2 Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. X
3 Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır.
4 Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir.
5 Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. X
6 Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. X
7 Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Karar verme sürecini ve koşullarını anlar ve modelleyebilir
2 Çok kriterli yapıdaki kararları anlar ve bilişimin etkisini değerlendirebilir
3 Kriter ağırlıklandırmanın önemini anlar ve uygulamalarda kullanabilir
4 Seçme ve sıralama yöntemlerini anlar ve bilişim problemlerindeki hibrit kullanımlarını değerlendirebilir
5 Eksik ve yetersiz veri durumunda çok kriterli değerlendirme yapabilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
3. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 1 32 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 3 12 36
Final 1 30 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 25 25
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,72
Dersin AKTS Kredisi 6