Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Süreç Yönetimi ve İş Simülasyonu | YBS 615 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH AYDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Işletmelerde günümüzde stratejik yönetim ve benzetim önemli unsurlardan olmuştur. Bunda öncelikle işletme yapılarındaki değişimler ve Pazar yapısındaki değişimler önemli bir rol oynamaktadır. Bu ders kapsamında işlenecek konular yönetim bilişim sistemleri açısından güncel konuların ele alınmasını ve katılımcılara akademik altyapının kazandırılmasını sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, karmaşık yapıdaki iş durumlarının vaka analizlerini, iş planı yazımını ve bunların bir strateji simülasyonu çerçevesinde incelenmesi ve çözülmesi süreçlerini kapsar. Öğrencilerin simülasyonda stratejik yönetim araçlarını kullanmak suretiyle, dersi "deneyimleyerek" öğrenmleri de ders kapsamında yer almaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Süreç ve süreç yönetimini tanımlayabilme | Anlatım, | |
2 | Süreçleri oluşturma yöntemlerini tanımlayabilme | Anlatım, | |
3 | Bir sürecin performans kriterlerini (etkinlik, verimlilik ve yeniliklere uyum sağlama) gösterebilme | Anlatım, | |
4 | Süreçler arası etkileşimleri çözümlemede izlenecek yolları ve yaklaşımları tanımlayabilme ve uygulayabilme | Anlatım, | |
5 | Bir sürecin performansını yönetmek için kullanılabilecek performans ölçüm sistemlerini gösterebilme | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üretim Yönetimi ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Hizmet ve üretim sektörleri hakkında genel bilgilendirmeler | |
3 | Öğrenci gruplarının sektör sunumları | |
4 | Süreç yönetimine giriş, Sistem tanımı, süreç yaklaşımı | |
5 | Sürecin elemanları (anatomisi): Girdiler, çıktılar, kaynaklar, işlemler, süreç arayüzleri, yapı ve performans ölçüleri | |
6 | Sürecin tanımlanma teknikleri: sistem haritaları, çapraz fonksiyonel haritalar, iş akış şemaları | |
7 | Süreç haritası oluşturma yöntemleri, Süreç haritası uygulama örnekleri | |
8 | Ara sınav | |
9 | Süreç performans ölçütleri | |
10 | Süreç performans ölçütleri | |
11 | Süreç performansının ölçülmesi ve iyileştirme modelleri | |
12 | Altı sigma ve benzeri iyileştirme yaklaşımları | |
13 | Kuruluş performansı için performans yönetim sistemleri ve süreç performansı ile ilişkilendirilmesi | |
14 | Öğrenci gruplarının süreç yönetimi firma sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | De Kluyver, Cornelius A. 2000. Strategic Thinking: An Executive Perspective. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall Essentials of Strategic Management, custom edition J. David hunger and Thomas L. Wheelen, Prentice Hall |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Süreç ve süreç yönetimini tanımlayabilme | |||||||
2 | Süreçleri oluşturma yöntemlerini tanımlayabilme | |||||||
3 | Bir sürecin performans kriterlerini (etkinlik, verimlilik ve yeniliklere uyum sağlama) gösterebilme | |||||||
4 | Süreçler arası etkileşimleri çözümlemede izlenecek yolları ve yaklaşımları tanımlayabilme ve uygulayabilme | |||||||
5 | Bir sürecin performansını yönetmek için kullanılabilecek performans ölçüm sistemlerini gösterebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |