Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
E-Ticaret ve E-İş | YBS 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektronik Ticaret ile ilgili güncel soru ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Elektronik Ticaret hakkında yazılmış temel bilimsel makaleleri tartışmak ve güncel araştırma konuları ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olmak |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | E-Ticaret konsepti | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | E- Ticaret türleri | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Stratejik yönetim açısından e-ticaret | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Teknoloji kullanarak ticareti lehimize çevirebilme yöntemleri | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem, Anlatım, | |
5 | E-Ticaretin özgün karakteristikleri | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gözlem, Anlatım, | |
6 | E-ticarette yasal, teknolojik ve kamu otoritesinini oluşturduğu çevrenin etkisi | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gözlem, Anlatım, | |
7 | E-Ticarette güncel gelişmeler ve trendler | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, grupların oluşturulması ve sunum konularının paylaşımı | |
2 | E-Ticaret - Giriş/Kavramlar/Teoriler | Sturgeon, Julie, (2012), Five Things You Must Know About E-Commerce Now, universitybusiness.com, 38-41 |
3 | Gelişmekte Olan Ülkelerde E-Ticaret | Williams, Stephen, (2012), Chinery Hesses Moment of Truth, New African, October, 74-75 |
4 | E-Ticaret ve Hukuk | Hernando, Isabel, ((2003), Introduction To technology law: E-Commerce, Computer Law & Security Report, (19:5), 363-374 |
5 | E-Ticaret ve Kişisel Haklar/Sorunlar | Stuart, David, (2012), Technological Threats to Privacy and Information Access, Online, October, 35-37 |
6 | Türkiye´de E-Ticaret | Çoban, Bilal, Devecioğlu, Sebahattin ve Karakaya, Emre, (2011), Spor Sektöründe E-Ticaret, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, (8:1), 1099-1120 |
7 | E-Ticarette güncel eğilimler | Tripathi, Kiran Mani, (2012), M-Commerce: A Recent Trend In Business and Management?, Researchers World, (3:4), 24-28 |
8 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
9 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
10 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
11 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
12 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
13 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
14 | Grup/Bireysel Sunumlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tüm haftalık makaleler, ders sorumlusu tarafından öğrencilere elektronik ortamda dağıtılacaktır.Dersle ilgili tüm güncel duyurular ve dokümanlar, ders sorumlusunun internet sitesine yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | 1-) Sturgeon, Julie, (2012), Five Things You Must Know About E-Commerce Now, universitybusiness.com, 38-41 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | :Yeni nesil bilişim temelli iş analitiği tekniklerini kullanabilir ve bu yöntemleri işletme problemlerine uygular | X | |||||
2 | Geliştirilen çözümleri İş Zekası araçları gibi bilişim teknolojileri ile sunar | X | |||||
3 | Operasyonel işlerin yürütülebilmesi için gerekli rutin kararları bilişim teknolojileri yardımıyla verir | X | |||||
4 | Orta ve uzun vadeli stratejik kararları bilişim sistemleri yardımıyla oluşturur | X | |||||
5 | :İşletme süreçlerini bilişim sistemleri yardımıyla elektronik biçime dönüştürebilir | X | |||||
6 | Elektronik dönüşümü gerçekleşmiş süreçlerin sürdürülebilirliğine katkı sağlar | X | |||||
7 | Alan ile ilgili temel seviyede literatür taraması yapar | X | |||||
8 | Araştırma metodolojisi hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi bilişim konularına uygular | X | |||||
9 | Takım çalışmalarında ekip içi iletişimi sağlayarak çalışma grubuna liderlik yapar | X | |||||
10 | :Bilişim projeleri yönetiminde grup iletişimi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | E-Ticaret konsepti | ||||||||||
2 | E- Ticaret türleri | ||||||||||
3 | Stratejik yönetim açısından e-ticaret | ||||||||||
4 | Teknoloji kullanarak ticareti lehimize çevirebilme yöntemleri | ||||||||||
5 | E-Ticaretin özgün karakteristikleri | ||||||||||
6 | E-ticarette yasal, teknolojik ve kamu otoritesinini oluşturduğu çevrenin etkisi | ||||||||||
7 | E-Ticarette güncel gelişmeler ve trendler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |