Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Veri Önişleme Teknikleri | YBS 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH AYDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Makine öğrenmesi algoritmalarının kullanılabilmesi için en büyük işyükünün olduğu aşama olan veri önişlemenin detaylarına hakim olmak |
Dersin İçeriği | Yapay Zeka, Makine Öğrenmesi, Veri Ön İşleme, SQL, Sınıflandırma Algoritmaları, Kümeleme Algoritmaları, Python |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Verileri önişleme aşamaları uygulayabilir | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Verilerde temizleme ve dönüştürme işlemlerini yapabilir | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Veri çoğaltma, üretme ve düzeltme işlemleri yapabilir. | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Python Programlama Dili ve Özellikleri | |
2 | Dosyaları Yeniden Adlandırma ve Birleştirme | |
3 | Dosyaları Parçalama | |
4 | Görüntü Dosyalarını Boyutlandırma ve Görüntü Kırpma | |
5 | Görüntü Dosyalarını Netleştirme ve Görüntü Tespiti | |
6 | Ses Dosyaları Parçalama | |
7 | Ses Gürültü Giderme | |
8 | Metin RegEx İşlemleri ve ara Sınav | |
9 | Metin İstenmeyen Kelime ve Karakter Dönüşümü | |
10 | Metin İçinde Emoji Dönüşümü | |
11 | İç İçe Klasör Yapısındaki Verileri Etiketlendirme | |
12 | Veri Etiketlendirme Stratejileri | |
13 | Öğrenci Uygulama Sunumları | |
14 | Öğrenci Uygulama Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Uygulamalarla Python ve Yapay Zeka, Emrah Aydemir, Nobel Yayınevi, 2022. |
Ders Kaynakları | Uygulamalarla Python ve Yapay Zeka, Emrah Aydemir, Nobel Yayınevi, 2022. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
3 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
4 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
5 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Verileri önişleme aşamaları uygulayabilir | |||||||
2 | Verilerde temizleme ve dönüştürme işlemlerini yapabilir | 5 | ||||||
3 | Veri çoğaltma, üretme ve düzeltme işlemleri yapabilir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 6 | 2 | 12 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |