Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makine Öğrenmesi | YBS 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Temel İstatistik Veri Tabanı Yönetim Sistemleri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KİBAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Makine Öğrenmesi hakkında temel seviyede bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Makine Öğrenmesinde kullanılan temel teknikler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yapay Zeka teknolojileri hakkında fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Makine Öğrenmesi teknolojileri hakkında fikir sahibi olur | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Makine Öğrenmesinde kullanılan yöntemler hakkında fikir sahibi olur | Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders içeriklerinin tartışılması | |
2 | Yapay Zeka | |
3 | Makine Öğrenmesi | |
4 | Veri Kaynakları, Veri Ön İşleme | |
5 | Excel ile Model Oluşturma,Temel SQL komutları | |
6 | Birliktelik Analizi | |
7 | Doğrusal Regresyon | |
8 | Karar Ağaçları | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Yapay Sinir Ağları | |
11 | Diğer Sınıflandırma Yöntemleri, Doğal Dil İşleme | |
12 | Kümeleme Algoritmaları, Fuzy Kümeleme | |
13 | Takviyeli Öğrenme | |
14 | Triple Store'ler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dönem başladığında 14 haftalık ders notu sisteme girilecektir. |
Ders Kaynakları | R ile Betimsel İstatistik (Necmi GÜRSAKAL) R ile Veri ANALİZİ (Suat ATAN/Hakan EMEKCİ) MAKİNE ÖĞRENMESİ (Necmi GÜRSAKAL) MIT Machine Learning OpenCourseWare (https://ocw.mit.edu/courses/electrical-engineering-and-computer-science/6-867-machine-learning-fall-2006/lecture-notes/) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
3 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
4 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
5 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yapay Zeka teknolojileri hakkında fikir sahibi olur | |||||||
2 | Makine Öğrenmesi teknolojileri hakkında fikir sahibi olur | |||||||
3 | Makine Öğrenmesinde kullanılan yöntemler hakkında fikir sahibi olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |