Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avrupa Birliği’Nin Ekonomik Entegrasyonu | UTC 531 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YASİN KEREM GÜMÜŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Oylum Şehvez ERGÜZEL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile Avrupa Birliği’nin ekonomik yapısı ve işleyişi konusunda öğrencilere detaylı bilgi aktarılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu derste Gümrük Birliği, Ortak tarım politikaları, Avrupa Para Birliği, Avrupa Ortak Pazarı ve rekabet hukuku gibi önemli konular ele alınacaktır. Dersin öğrencilere Avrupa Birliği’nin ekonomik yapısı ve işleyişini anlama ve yorumlama yeteneği kazandırması beklenmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Avrupa Birliği’nin ekonomik ve siyasal yapısı ve işleyişini anlama ve yorumlama yeteneği kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | AB’nin ekonomi politikaları ve ilgili alanlardaki faaliyetlerini anlayıp yorumlama becerisi elde eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | AB’nin ekonomik entegrasyonu konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | AB´nin Siyasi Tarihi ve Kurumsal Yapısı | Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği, Beta Yayınları 2014 |
2 | AB´nin Genişlemesi ve Antlaşmaları | Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği, Beta Yayınları 2014 |
3 | Liberal Avrupa´nın Gelişimi | Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği, Beta Yayınları 2014 |
4 | Avrupa´nın Ekonomik Entegrasyonu | Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği, Beta Yayınları 2014 |
5 | AB´nin Ekonomik Yönetimi | Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği, Beta Yayınları 2014 |
6 | AB´de Ortak Pazarın Oluşturulması ve işleyişi | Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği, Beta Yayınları 2014 |
7 | Ortak Ekonomi Politikaları | Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği, Beta Yayınları 2014 |
8 | Ara Sınav | Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği, Beta Yayınları 2014 |
9 | AB Parasal Birliği | Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği, Beta Yayınları 2014 |
10 | AB Merkez Bankası Rolü ve Konumu | Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği, Beta Yayınları 2014 |
11 | Piyasalar Karşısında Devletler | Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği, Beta Yayınları 2014 |
12 | Gümrük Birliği Çerçevesinde AB-Türkiye İlişkileri | Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği, Beta Yayınları 2014 |
13 | Son Finansal ve Ekonomik Kriz | Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği, Beta Yayınları 2014 |
14 | AB´nin Ekonomik Geleceği Hakkında Genel Değerlendirme | Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği, Beta Yayınları 2014 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. 2. Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği, Beta Yayınları 2014 3. H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press 4. Cini, Perez and Borrogan, European Union Politics, Oxford University Pres |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma | X | |||||
2 | Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme | X | |||||
3 | Toplumun sorunlarının ve ihtiyaçlarının farkına varma | X | |||||
4 | Toplumun sorunlarına paydaşlarla işbirliği içerisinde çözümler üretme | X | |||||
5 | İç ve dış girişimciliğe yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
6 | Girişimcilik ekosisteminin sağlıklı oluşumuna katkı sağlamak | X | |||||
7 | Küresel toplumun sorun ve ihtiyaçlarının farkına varmak | X | |||||
8 | Küresel sorunlara ve gelişmeye yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Avrupa Birliği’nin ekonomik ve siyasal yapısı ve işleyişini anlama ve yorumlama yeteneği kazanır. | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | AB’nin ekonomi politikaları ve ilgili alanlardaki faaliyetlerini anlayıp yorumlama becerisi elde eder. | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | AB’nin ekonomik entegrasyonu konusunda bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |