Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İhracat Pazar Seçimi UTC 519 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Uluslararası İktisadi Göstergelerin Analizi

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

İhracatı doğru pazara yönlendirmek amacıyla bilimsel temelli bir yaklaşım geliştirilmesi kapsamında ikincil veri kaynaklarına ulaşarak analizinin yapılması ve teoriler kapsamında bu verilerin uluslararası ticaret teorileri kapsamında yorumlanması kabiliyetini geliştirmek dersin temel gerekçesidir.

Dersin İçeriği

Bu derste hedef ülke ve hedef müşterilerin belirlenmesi faaliyetleri uygulamalı olarak aktarılacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uluslararası pazarlama araştırmalarında yer alan temel kavramları açıklar. Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 İhracat pazar araştırması sürecini tanımlar ve tipik bir pazarlama araştırması projesini tasarlar. Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Kısa Cevaplı Testler,
3 Uluslararası pazar araştırmalarına bilimsel yaklaşımın gerekliliğini özümser. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Doğru Yanlış Testleri,
4 Araştırmalarda amaca uygun veri elde etme yöntemlerini kullanır. Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Hedef ülke analizlerine yönelik gerekli verileri derler, yorumlar ve analiz eder. Deney ve Laboratuvar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler,
6 Hedef firma analizlerine yönelik gerekli veri kaynaklarını bilir ve analizleri yapabilir. Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Kısa Cevaplı Testler,
7 Pazarlama araştırması raporunu hazırlar. Tartışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uluslararası Pazar Araştırmalarına Giriş
2 Akademik ve Ticari Pazar Araştırmaları/Birincil ve İkincil Veriler
3 Faktör Donanımı Teorisi/ Upsala Ekollü
4 Çekim Modeli/Uluslararası Ticaretin Yaşam Döngüsü Teorisi
5 İşletme ve Ürün Analizi
6 İşletme ve Ürün Analizi
7 Uluslararası Ticaret Verilerine Ulaşma / Uluslararası Ticaret Verilerinde Güvenilirlik
8 ARA SINAV
9 Net Pay Kayması Analizi
10 Hedef Pazar Büyüklüğü ve Büyümesinin Tespitine Yönelik İkincil Veriler
11 Net Pay Kayması Analizi
12 Uluslararası Pazarlara Giriş Engellerini Belirlemeye Yönelik İkincil Veriler
13 Ürün Bazlı Değişken Seçimi
14 İhracat Pazar Seçimi Raporunun Hazırlanması
Kaynaklar
Ders Notu

Craig,C.Samuel, Douglas, Susan P., (2009), International Marketing Research, Prentice/Hall International, Inc., New Jersey.

Ders Kaynakları

Koç, Yaman. (2011) Ticari İstihbarat ve Çağdaş İhracatın Stratejisi. Gazi Kitapevi

Çavuşgil, S. T. (1997). Measuring the Potential of Emerging Markets: An Indexing Approach. Business Horizons. 40.1, 87-91.

Çavuşgil, S. T., T. Kiyak ve S. Yeniyurt (2004). Complementary Approaches to Preliminary Foreign Market Opportunity Assessment: Country Clustering and Country Ranking. Industrial Marketing Management. 33.7, 607-617.

Mullen, M. R., (2009). Foreign Market Analysis. Irish Marketing Review. 20.1, 47-56.

Musso, F. ve B. Francioni (2012). How Do Smaller Firms Select Foreign Markets?. International Journal of Marketing Studies. 4.6, 44-53.

Nitsch, V. (2016). Trade Misinvoicing in Developing Countries. CGD Policy Paper. No: 103.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma X
2 Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme X
3 Toplumun sorunlarının ve ihtiyaçlarının farkına varma X
4 Toplumun sorunlarına paydaşlarla işbirliği içerisinde çözümler üretme X
5 İç ve dış girişimciliğe yönelik akademik çalışmalarda bulunmak X
6 Girişimcilik ekosisteminin sağlıklı oluşumuna katkı sağlamak X
7 Küresel toplumun sorun ve ihtiyaçlarının farkına varmak X
8 Küresel sorunlara ve gelişmeye yönelik akademik çalışmalarda bulunmak X
9 Etik farkındalık
10 Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Uluslararası pazarlama araştırmalarında yer alan temel kavramları açıklar. 5 5 5 5 5 5 5
2 İhracat pazar araştırması sürecini tanımlar ve tipik bir pazarlama araştırması projesini tasarlar. 5 5 5 5 5
3 Uluslararası pazar araştırmalarına bilimsel yaklaşımın gerekliliğini özümser. 5 5 5 5 5 5 5 5
4 Araştırmalarda amaca uygun veri elde etme yöntemlerini kullanır. 5 5 5 5 5
5 Hedef ülke analizlerine yönelik gerekli verileri derler, yorumlar ve analiz eder. 5 5 5 5 5 5
6 Hedef firma analizlerine yönelik gerekli veri kaynaklarını bilir ve analizleri yapabilir. 5 5
7 Pazarlama araştırması raporunu hazırlar. 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Ödev 2 30 60
Ara Sınav 1 15 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6