Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Polıcy Makıng In The European Unıon (İng) | UTC 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YASİN KEREM GÜMÜŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. YASİN KEREM GÜMÜŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Oylum Şehvez ERGÜZEL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The purpose of this course is to give information in detail on the economic integration of EU |
Dersin İçeriği | The course includes important subjects such as customs union, single market, common agriculture policy, the role of European Central Bank, recent Financial and Economic Crisis. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Being familiar with the theoretical underpinnings of economic integration and has a clear understanding of how economic integration took shape in the EU. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Being familiar with the theories and concepts used to study the economic and socio-political aspects of European integration. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | A clear knowledge of the landmark events in the history of European integration, of the EU institutions and decision-making process and an understanding of the political and institutional architecture of key EU policy domains. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Political History and Institutions | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
2 | Enlargement | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
3 | Development of The Liberal Europe | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
4 | Economic Integration | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
5 | Economic Management of The EU | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
6 | Common Market | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
7 | Common Economic Policies | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
8 | Mid Term Exam | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
9 | Monetary Union | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
10 | European Central Bank | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
11 | States Against Market | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
12 | Custom Union and Turkey | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
13 | Recent Financial and Economic Crisis | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
14 | The Future of the EU | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma | X | |||||
2 | Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme | X | |||||
3 | Toplumun sorunlarının ve ihtiyaçlarının farkına varma | X | |||||
4 | Toplumun sorunlarına paydaşlarla işbirliği içerisinde çözümler üretme | X | |||||
5 | İç ve dış girişimciliğe yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
6 | Girişimcilik ekosisteminin sağlıklı oluşumuna katkı sağlamak | X | |||||
7 | Küresel toplumun sorun ve ihtiyaçlarının farkına varmak | X | |||||
8 | Küresel sorunlara ve gelişmeye yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Being familiar with the theoretical underpinnings of economic integration and has a clear understanding of how economic integration took shape in the EU. | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
2 | Being familiar with the theories and concepts used to study the economic and socio-political aspects of European integration. | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
3 | A clear knowledge of the landmark events in the history of European integration, of the EU institutions and decision-making process and an understanding of the political and institutional architecture of key EU policy domains. | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |