Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Kurumlarında Bilgi Sistemleri ve Yönetimi | SAY 611 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMAL SEZER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CEMAL SEZER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayhan Durmuş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Veri ile bilgi arasındaki ilişkiyi kavrayarak, sağlık bilgi sisteminde üretilen bilginin toplum sağlığına olan katkısının önemi konusunda farkındalık yaratmak. Hastane bilgi sistemlerini kurup geliştirebilecek yeterliliğe ulaşmak. |
Dersin İçeriği | Yönetsel karar verme ve yönetsel bilgi, yönetim bilgi sistemleri, bilgi teknolojisi, veri tabanı yönetimi, model yönetimi, bilgi sistemleri tasarımı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık kurumlarında bilgi yönetiminin öneminin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bilgi yönetimi ile ilgili temel faktörleri tartışabilme | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enformasyon ve İlgili Kavramların Tartışılması | |
2 | Sağlık Bilgi Sistemlerinin Fiziksel Unsurları | |
3 | Sağlık Bilgi Sistemlerinin Sınıflandırılması | |
4 | E-Sağlık ve Sağlıkta Yapay Zeka ve Uygulamaları | |
5 | Sağlık Bilgi Sistemleri: Sistem Analizi | |
6 | Sağlık Bilgi Sistemlerinin: Sistem Tasarımı | |
7 | Sağlık Bilgi Sistemlerinin Kurulumu | |
8 | Sağlık Bilgi Sistemlerinin İşletimi, Bakımı ve Güvenliği | |
9 | ARASINAV | |
10 | Projeler ve sunumlar | |
11 | Projeler ve sunumlar | |
12 | Projeler ve sunumlar | |
13 | Projeler ve sunumlar | |
14 | Projeler ve sunumlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Veri tabanı sistemleri, Ünal Yarımağan, akademi yayın hizmetleri San. Tic.Ltd..Şti., Ankara-2000 Yönetim bilgi sistemleri; Analiz ve tasarım perspektifi, Hadi Gökçen, Başak matbaacılık, Ankara-2002. Management Information Systems, Gordon B. Davis, et. All., Second Edition, 4th Printing, McGraw-Hill Book Company, Singapore-1988 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlık kurumlarında bilgi yönetiminin öneminin kavranması | |||||||
2 | Bilgi yönetimi ile ilgili temel faktörleri tartışabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |