Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Hizmetlerinde Sonuçların Yönetimi ve Performans Ölçümü | SAY 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HARUN KIRILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere sağlık hizmetlerinde performans ölçümü ve sonuç değerlendirme terminolojisi, tanımları ve modelleri konusunda bilgi vermek ve bunları yönetim sistemleri ile ilişkilendirecek yetenek kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği; performans yönetimi süreci, sağlık hizmetlerinde program değerlendirme ve performans ölçümü, performans yönetim sistemleri, sağlık kurumlarında performans ölçüm metotlarından oluşmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgileri geliştirebilme. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini analiz etme ve yönlendirme | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla ileri düzeyde analiz edebilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikler geliştirme yeteneğine sahip olma. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Bilimsel araştırma, yayın ve yönetim ilkelerine uygun davranma | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Performans tanımı, bileşenleri, anahtar kavramlar ve önemi | |
2 | Performans yönetimi ve stratejik performans yönetim süreci | |
3 | Kamu sektöründe performans yönetimi | |
4 | Sağlık hizmetlerinde program değerlendirme ve performans ölçümü | |
5 | Sağlık hizmetlerinde performans ölçüm zorluğu | |
6 | Performans yönetiminde karşılaşılan sorunlar | |
7 | Performans yönetim sistemleri | |
8 | Sağlık kurumlarında performans ölçüm metotları | |
9 | Sağlık kurumlarında performans değerlendirmede kullanılan yöntemler | |
10 | Sağlık hizmetlerinin değerlendirmesi | |
11 | Sağlık hizmetlerinin değerlendirmesinde araştırma tasarımları ve ölçüm geçerliği | |
12 | Sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi ve klinik ortamlarda sonuçların (outcomes) ölçümü ve risk ayarlama yöntemleri | |
13 | Sağlık hizmetlerinin performansının değerlendirilmesinde ekonomik değerlendirme yöntemleri | |
14 | Gelişmekte olan ülkelerde ve Türk Sağlık sektöründe performans yönetimi ve ölçüm çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dale J. Block. Healthcare Outcomes Management: Strategies for Planning and Evaluation. Jones and Bartlett Publishers. Sudbury, 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disipline arası düşünebilme yeteneği kazanmak | X | |||||
2 | Değer temelli sağlık hizmet ve geri ödeme yöntemlerini değerlendirmek, kıyaslamak ve en iyi uygulamalar hakkında öneriler geliştirmek | X | |||||
3 | Dünyadaki sağlık sorunlarını tespit etmek ve yorumlamak. | X | |||||
4 | Küresel sağlık sorunları için çözüm önerileri geliştirebilmek | X | |||||
5 | Sağlık mevzuatında hakim olmak | X | |||||
6 | Gelişen bilgi ve sağlık teknolojilerini takip etmek | X | |||||
7 | Alan yazını takip etmek | X | |||||
8 | Sürekli iyileştirme için gerekli araştırmalar yapmak | X | |||||
9 | Multidisipliner çalışmalar yapmak | X | |||||
10 | Ulusal ve Uluslararası düzeyde ortak projeler geliştirmek ve yürütmek | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgileri geliştirebilme. | ||||||||||||||
2 | Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini analiz etme ve yönlendirme | ||||||||||||||
3 | Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma | ||||||||||||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla ileri düzeyde analiz edebilme | ||||||||||||||
5 | Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | ||||||||||||||
6 | Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikler geliştirme yeteneğine sahip olma. | ||||||||||||||
7 | Bilimsel araştırma, yayın ve yönetim ilkelerine uygun davranma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |