Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Hizmetlerinde Araştırma Yöntemleri | TSY 509 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık yönetiminde araştırmanın önemini bilir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Nitel ve nicel araştırma yaklaşımları arasındaki temel farkları açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Nicel araştırma sürecinin temel adımlarını sıralar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Literatür tarama ve inceleme yol ve yöntemlerini bilir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
5 | Araştırma konusunu belirlemek için gerekli olan kaynakları kullanır, | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Araştırmada amaç, değişken, araştırma sorusu ya da hipotez oluşturmada temel ilkeleri kavrar, | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Araştırma yaklaşımlarına göre araştırma tasarım türlerini açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
8 | Temel örnekleme yaklaşımlarını ve yöntemlerini bilir, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
9 | Araştırmalarda veri toplama yol ve yöntemlerini açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
10 | Temel tanımlayıcı ve bazı önemlilik testlerinin veri analizinde nasıl kullanılacağını açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
11 | Verilerin yorumlanması ve raporlandırılmasındaki temel ilkeleri açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
12 | Bir araştırma raporunu kritik edebilir, | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Bir araştırma önerisi planlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
14 | Bilimsel araştırama yapabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, | |
15 | Bilimsel bir makale hazırlayabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık yönetimi ve araştırma rolü, araştırma süreci adımları | Coşkun Recai, Bayraktaroğlu Serkan, Yıldırım Engin, Altunışık Remzi, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, 2008. Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
2 | Araştırma konusu ve problem ifadesi | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
3 | Literatür tarama ve inceleme | Coşkun Recai, Bayraktaroğlu Serkan, Yıldırım Engin, Altunışık Remzi, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, 2008. |
4 | Araştırmada amaç, araştırma soruları ve hipotez oluşturma | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
5 | Araştırma Tasarımları | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. |
6 | Nicel ve nitel araştırma tasarımları | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. |
7 | Evren ve örneklem | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. |
8 | Veri Analizi | Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. |
9 | Veri analizi | Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. |
10 | Araştırmanın raporlandırılması ve sonuçlarının paylaşımı | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
11 | Araştırma önerisi hazırlama-I | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
12 | Araştırma önerisi hazırlama-II | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
13 | Araştırmada Etik konular | |
14 | Araştırma makalesi kritiği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak | ||||||
2 | Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek | ||||||
3 | İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak | ||||||
4 | Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek | ||||||
5 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme | ||||||
6 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak | ||||||
7 | Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak | ||||||
8 | Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak | ||||||
9 | Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak | ||||||
10 | Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlık yönetiminde araştırmanın önemini bilir, | ||||||||||
2 | Nitel ve nicel araştırma yaklaşımları arasındaki temel farkları açıklar, | ||||||||||
3 | Nicel araştırma sürecinin temel adımlarını sıralar, | ||||||||||
4 | Literatür tarama ve inceleme yol ve yöntemlerini bilir, | ||||||||||
5 | Araştırma konusunu belirlemek için gerekli olan kaynakları kullanır, | ||||||||||
6 | Araştırmada amaç, değişken, araştırma sorusu ya da hipotez oluşturmada temel ilkeleri kavrar, | ||||||||||
7 | Araştırma yaklaşımlarına göre araştırma tasarım türlerini açıklar, | ||||||||||
8 | Temel örnekleme yaklaşımlarını ve yöntemlerini bilir, | ||||||||||
9 | Araştırmalarda veri toplama yol ve yöntemlerini açıklar, | ||||||||||
10 | Temel tanımlayıcı ve bazı önemlilik testlerinin veri analizinde nasıl kullanılacağını açıklar, | ||||||||||
11 | Verilerin yorumlanması ve raporlandırılmasındaki temel ilkeleri açıklar, | ||||||||||
12 | Bir araştırma raporunu kritik edebilir, | ||||||||||
13 | Bir araştırma önerisi planlayabilir. | ||||||||||
14 | Bilimsel araştırama yapabilir. | ||||||||||
15 | Bilimsel bir makale hazırlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 181 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |