Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık Yönetiminde İletişim TSY 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ayhan DURMUŞ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

1. Öğrencilere sözlü ve sözsüz iletişim araçlarını tanıtmak,
2. Sağlık iletişimi kuramlarını öğretmek,
3. Sağlık iletişim yöntemlerini uygulamalı olarak açıklamak,
4. Sağlık iletişim kampanyalarının planlama ve uygulama sürecini örneklerle anlatmak,
5. Sağlık iletişiminde ahlaki ve etik kuralları benimsemelerini sağlamak.

Dersin İçeriği

Bu ders kurumsal sağlık iletişiminin temel aşamalarına odaklıdır. Ders kapsamında, kurumsal iletişim stratejisi geliştirme, bir iletişim kampanyası düzenleme, kampanya sürecini yönetme, sağlık okuryazarlığı, iletişim sürecinde etik konuları işlenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bireysel olarak doğru ve etkili iletişim kurabilmeyi, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Kurumun ve sunulan hizmetlerin paydaşlar tarafından doğru algılanmasını sağlayacak iletişim stratejilerinin oluşturabilmeyi, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Sağlık gibi önemli bir konuda toplumunda farkındalık yaratacak iletişim stratejileriyle halka ulaşmanın yollarını öğreneceklerdir. Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
4 Etkili bir performans için gerekli sözlü, yazılı ve analitik iletişim becerilerini kazanmak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişim nedir? İletişim modelleri. Tekinalp Şermin, Uzun Ruhdan, İletişim Araştırmaları ve Kuramları, Beta Basım Yayın, 2009.
2 Sözlü ve Sözsüz İletişim, Kitle İletişimi, Kurumsal İletişim, Hedef Kitle, Sağlık Kuruluşlarında Hedef Kitle Tekinalp Şermin, Uzun Ruhdan, İletişim Araştırmaları ve Kuramları, Beta Basım Yayın, 2009.
3 Sağlık İletişimi Kuram ve Yöntemleri Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011.
4 Sağlık İletişimi Kuram ve Yöntemleri Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011.
5 Sağlık İletişim Stratejisi Geliştirme Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011.
6 Geleneksel İletişim Araçlarının Sağlık İletişiminde Kullanımı Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011.
7 Sosyal Medyanın Sağlık İletişiminde Kullanımı Güçdemir, Yeşim, Sanal Ortamda İletişim, Derin Yayınları, 2010. Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011.
8 Sosyal Medyanın Sağlık İletişiminde Kullanımı Güçdemir, Yeşim, Sanal Ortamda İletişim, Derin Yayınları, 2010. Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011.
9 Sağlık İletişiminde Halkla İlişkiler Yönetimi Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011.
10 Sağlık İletişiminde Müşteri İlişkileri Yönetimi Taşoğlu Nihal Paşalı, Pazarlama İletişimi, Detay Yayıncılık, 2009.
11 Sağlık İletişiminde Pazarlama ve Satış Yönetimi Taşoğlu Nihal Paşalı, Pazarlama İletişimi, Detay Yayıncılık, 2009.
12 Sağlık İletişiminde Kampanya Süreci (Vaka Analizi) Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011.
13 Sağlık İletişiminde Kampanya Süreci (Vaka Analizi) Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011.
14 Sağlık ve Etik Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011.
Güçdemir, Yeşim, Sanal Ortamda İletişim, Derin Yayınları, 2010.
Taşoğlu Nihal Paşalı, Pazarlama İletişimi, Detay Yayıncılık, 2009.
Tekinalp Şermin, Uzun Ruhdan, İletişim Araştırmaları ve Kuramları, Beta Basım Yayın, 2009.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir
2 Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir.
3 İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir.
4 Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir.
5 Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir.
6 Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir.
7 İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur.
8 Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Bireysel olarak doğru ve etkili iletişim kurabilmeyi,
2 Kurumun ve sunulan hizmetlerin paydaşlar tarafından doğru algılanmasını sağlayacak iletişim stratejilerinin oluşturabilmeyi,
3 Sağlık gibi önemli bir konuda toplumunda farkındalık yaratacak iletişim stratejileriyle halka ulaşmanın yollarını öğreneceklerdir.
4 Etkili bir performans için gerekli sözlü, yazılı ve analitik iletişim becerilerini kazanmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Final 1 2 2
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Toplam İş Yükü 181
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,24
dersAKTSKredisi 6