Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık Kurumlarında Yönetim ve Organizasyon SAY 501 1 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT
Dersi Verenler Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Sena AKPINAR

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel Yönetim Kavramları ve Yönetim Süreci
2 Çağdaş Yönetim Sürecinin Evrimi: Geleneksel ve Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Ayırımı
3 Yönetim ve Organizasyon Teorileri: Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi
4 Yönetim ve Organizasyon Teorileri: Neo-Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi
5 Yönetim ve Organizasyon Teorileri: Modern Organizasyon Teorisi
6 Modernizmden Modern Sonrasına Geçiş Süreci
7 Uyum Yaklaşımları-I
8 Uyum Yaklaşımları-II
9 Toplam Kalite Yönetimi
10 Proje Yönetimi ve Matriks Organizasyon
11 Temel Yetenek ve Dış Kaynaklardan Yararlanma
12 Stratejik Küçülme ve Şebeke Organizasyonlar
13 Değişim Mühendisliği ve Benchmarking
14 Personel Güçlendirme ve Öğrenen Organizasyonlar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Daft, R.L., Organization Theory and Design, 8th Edition, Thomson South-Western, Ohio, 2004.

 Daft, R.L., & Marcic, D. (2004). Understanding management, Fourth Edition, South-Western, Ohio: Thomson.

 Robbins, S.P., Decenzo, D.A., & Coulter, M. (2013). Yönetimin Esasları (Çev.), A. Öğüt, Ankara: Nobel.

Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği. Genişletilmiş 15. Baskı, İstanbul: Beta.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. X
2 Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. X
3 Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. X
4 İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. X
5 Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. X
6 Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. X
7 Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 3 16 48
Ara Sınav 1 25 25
Ödev 1 15 15
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Final 1 30 30
Kısa Sınav 2 3 6
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 318
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 12,72
dersAKTSKredisi 7