Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık Hizmetleri Pazarlaması SAY 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SARIKAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mustafa AMARAT

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sağlık sektöründe artan rekabet ortamında rekabet avantajı kazanmak için pazarlama kavram ve ilkelerinin nasıl kullanılması gerektiği, pazarlama araştırması, strateji geliştirme, sağlık sektörü çevresini analiz etme, tüketici davranışlarını analiz etme.  

Dersin İçeriği

Sağlık kurumlarında pazarlamanın rolü, pazarlama stratejileri, pazarlama karması elemanları. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sağlık kurumlarında pazarlama yönetiminin önemini kavrama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Pazarlama ilke ve tekniklerinin sağlık kurumları için uygulanabilirliğini kavrama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Sağlık sektöründe pazarlama uygulamalarının geleceğini değerlendirme Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
4 Sağlık sektöründe pazarlama stratejilerinin geliştirilmesini ve pazar bölümlendirmeyi kavrama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
5 Sağlık hizmetlerinde pazar araştırmasını öğrenme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sağlık Kurumlarında Pazarlamanın Rolü
2 Sağlık Sistemi ve Sağlık Sisteminde Mübadele
3 Sağlık Sektörü ve Pazarlama Çevresi
4 Sağlık Hizmeti Kullanımının Belirleyicileri
5 Strateji ve Pazar Planlaması
6 Sağlık Hizmetleri Tüketicileri Nasıl Tercih Yapar?
7 Pazar Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
8 Pazar Bölümleme, Hedefleme, Pozisyon Belirleme ve Rekabet
9 ARASINAV
10 Ürün ve Hizmeti Şekillendirme ve Yönetme
11 Yeni Hizmet Geliştirme ve İsim Yapma
12 Sağlık Hizmetlerinde Fiyat Stratejileri ve Kararları
13 Sağlık Hizmetleri Pazarlama Kanalları Dizaynı ve Yönetimi
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Philip Kotler, Joel Shalowitz, Robert J. Stevens (2008). Strategic Marketing for Health Care Organizations. Jossey Bass, USA.

Regina Herzlinger (1997). Market Driven Health Care. Addison-Wesley Publishing Company, New York.

Philip Cooper (1994). Health Care Marketing. An Aspen Publication, USA.

Eric N. Berkowitz (2006). Essentials of Health Care Marketing. Jones and Barlett Publishers, Boston.

Mehmet Karafakıoğlu (1998). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, Yayın No : 271, İstanbul.

Dilaver Tengilimoğlu (2011). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması. Siyasal Kitabevi, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak X
2 Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek X
3 İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak X
4 Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek X
5 Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme X
6 Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak X
7 Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak X
8 Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak X
9 Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak X
10 Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Sağlık kurumlarında pazarlama yönetiminin önemini kavrama
2 Pazarlama ilke ve tekniklerinin sağlık kurumları için uygulanabilirliğini kavrama
3 Sağlık sektöründe pazarlama uygulamalarının geleceğini değerlendirme
4 Sağlık sektöründe pazarlama stratejilerinin geliştirilmesini ve pazar bölümlendirmeyi kavrama
5 Sağlık hizmetlerinde pazar araştırmasını öğrenme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Final 1 14 14
Ödev 1 25 25
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6