Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Liderlik ve Motivasyon Kuramları | YNO 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH ÖZSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Oğuzhan KALEM
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletme yönetiminin yürütme ayağını oluşturan liderlik ve motivasyon süreçlerini detaylı bir şekilde kavramak. |
Dersin İçeriği | Yönetim fonksiyonları hakkında genel bilgi, yürütme fonksiyonu, liderlik ve liderlik kuramları, motivasyon ve motivasyon kuramları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetimin yürütme fonksiyonunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Liderlik ve motivasyon konularına yönelik temel bilgilere sahip olur | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Klasik liderlik teorilerini kavrar ve ilgili teorilerin varsayımlarını kıyaslar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Modern liderlik teorilerini kavrar ve ilgili teorilerin varsayımlarını kıyaslar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Motivasyonda içerik teorilerini kavrar ve varsayımlarını kıyaslar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Motivasyonda süreç teorilerini kavrar ve varsayımlarını kıyaslar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Liderlik ve motivasyon etkileşimini detaylı şekilde öğrenir ve yürütme fonksiyonun işleyişine yönelik teorik bilgi kazanır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel bilgiler, yönetim fonksiyonlarına genel bakış | |
2 | Yürütme işlevi, liderlik, iletişim ve motivasyon kavramlarının anlamı | |
3 | Liderlikte özellikler yaklaşımı | |
4 | Davranışsal liderlik kuramları | |
5 | Durumsal liderlik kuramları | |
6 | Tartışma | |
7 | Modern liderlik yaklaşımları | |
8 | Modern liderlik yaklaşımları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Motivasyonda İçerik Kuramları | |
11 | Tartışma | |
12 | Motivasyonda süreç kuramları | |
13 | Tartışma | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | CAN BAYSAL, Ayşe ve TEKARSLAN Erdal. Davranış Bilimleri, Avcıol Basım Yayın, 2004.
ROBBINS, Stephen ve JUDGE, Timothy A. Organizational Behavior, Pearson, 2013.
Sabuncuoğlu, Z. ve Vergiliel Tüz, M. (2013). “Örgütsel Davranış”. 5. Baskı, Aktüel Yayınları, Bursa.
Hatch, M. J. & Cunliffe, A. L. (2013). Organization Theory: Modern, Symbolic and Postmodern Perspectives. United Kingdom: Oxford University Press, |
Ders Kaynakları | CAN BAYSAL, Ayşe ve TEKARSLAN Erdal. Davranış Bilimleri, Avcıol Basım Yayın, 2004.
ROBBINS, Stephen ve JUDGE, Timothy A. Organizational Behavior, Pearson, 2013.
Sabuncuoğlu, Z. ve Vergiliel Tüz, M. (2013). “Örgütsel Davranış”. 5. Baskı, Aktüel Yayınları, Bursa.
Hatch, M. J. & Cunliffe, A. L. (2013). Organization Theory: Modern, Symbolic and Postmodern Perspectives. United Kingdom: Oxford University Press, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetimin yürütme fonksiyonunu kavrar | |||||||
2 | Liderlik ve motivasyon konularına yönelik temel bilgilere sahip olur | |||||||
3 | Klasik liderlik teorilerini kavrar ve ilgili teorilerin varsayımlarını kıyaslar | |||||||
4 | Modern liderlik teorilerini kavrar ve ilgili teorilerin varsayımlarını kıyaslar | |||||||
5 | Motivasyonda içerik teorilerini kavrar ve varsayımlarını kıyaslar | |||||||
6 | Motivasyonda süreç teorilerini kavrar ve varsayımlarını kıyaslar | |||||||
7 | Liderlik ve motivasyon etkileşimini detaylı şekilde öğrenir ve yürütme fonksiyonun işleyişine yönelik teorik bilgi kazanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 70 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|