Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama İletişimi UYP 606 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEMİH OKUTAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Pazarlama iletişimi konusundaki güncel tartışmaları değerlendirmek

Dersin İçeriği

Pazarlama iletişimine giriş,Görsel, işitsel, yazılı medyaların ve reklam ajansının değerlemesi, Pazarlama iletişiminin programının geliştirilmesi,İletişim progamının etkinliğinin ölçümü konuları hakkında bilgiler verilecektir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim süreci hakkkında bilgi sahibi olur Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
2 Medya araçlarını tanır ve işlevlerini öğrenir Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
3 Pazarlama iletişimi sürecini yürütür Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
4 Reklam ve promosyonun etkinliği hakkında yorumlar yapar Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama iletişimine giriş İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
2 İletişim sürecinin analizi İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
3 Görsel, işitsel, yazılı medyaların ve reklam ajansının değerlemesi İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
4 Kaynak, mesaj ve kanal faktörleri incelemesi İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
5 Promosyon programı için amaçların ve bütçelemenin kurulması İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
6 Medya araştırmaları İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
7 Pazarlama iletişiminin programının geliştirilmesi İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
8 Medya planlama ve stratejileri İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
9 ARASINAV
10 Reklam ve promosyonun etkinliği İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
11 Direk pazarlama, satış promosyonu, halkla ilişkiler, duyurum İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
12 İletişim progamının etkinliğinin ölçümü İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
13 Kampanya organizasyonu İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
14 FİNAL
Kaynaklar
Ders Notu

Konu ile ilgili kitap ve makaleler

Ders Kaynakları

1. George E. Belch, Michael A. Belch, 1993, Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective, Illinois: Richard D. Irwin, Inc.
2. J. Thomas Russell, W. Ronald Lane, 1996, Advertising Procedure, New Jersey: Prentice-Hall, Inc.
3. Dean M. Peebles and John K. Ryans, JR. 1984, Management of International Advertising: A Marketing Aproach, Massachusetts: Allyn and Bacon, Inc.
4. Helena de Paola, Carol S. Mueller, 1986, Marketing Todays Fashion, New Jersey: Prentice-Hall, Inc.
5. Harcourt, Krizan, Merrier, 1991, Business Communication, Cincinnati: South-western publishing co.
6. Solomon, Stuart, 1997, Marketing: Real People, Real choices, New Jersey: Prentice-Hall, Inc.
7. James F. Engel, Martin R.Warshaw,Thomass C.Kimnear, 1979, Promotional strategy : Managing the marketing communications process
8. Chris Fill, 1995, Marketing communications : frameworks, theories, and applications
9. Richard J. Varey, 2001, Marketing Communication : An Introduction to Contemporary Issues
10. Christine Daymon, 2002, Qualitative Research Methods in Public Relations & Marketing Communications

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir.
2 Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır
3 Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır.
4 Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir.
5 Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir.
6 Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir.
7 Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 İletişim süreci hakkkında bilgi sahibi olur
2 Medya araçlarını tanır ve işlevlerini öğrenir
3 Pazarlama iletişimi sürecini yürütür
4 Reklam ve promosyonun etkinliği hakkında yorumlar yapar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 50
1. Ara Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6