Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Pazarlama İletişimi | UYP 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEMİH OKUTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Pazarlama iletişimi konusundaki güncel tartışmaları değerlendirmek |
Dersin İçeriği | Pazarlama iletişimine giriş,Görsel, işitsel, yazılı medyaların ve reklam ajansının değerlemesi, Pazarlama iletişiminin programının geliştirilmesi,İletişim progamının etkinliğinin ölçümü konuları hakkında bilgiler verilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim süreci hakkkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Medya araçlarını tanır ve işlevlerini öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Pazarlama iletişimi sürecini yürütür | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Reklam ve promosyonun etkinliği hakkında yorumlar yapar | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama iletişimine giriş | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
2 | İletişim sürecinin analizi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
3 | Görsel, işitsel, yazılı medyaların ve reklam ajansının değerlemesi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
4 | Kaynak, mesaj ve kanal faktörleri incelemesi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
5 | Promosyon programı için amaçların ve bütçelemenin kurulması | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
6 | Medya araştırmaları | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
7 | Pazarlama iletişiminin programının geliştirilmesi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
8 | Medya planlama ve stratejileri | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
9 | ARASINAV | |
10 | Reklam ve promosyonun etkinliği | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
11 | Direk pazarlama, satış promosyonu, halkla ilişkiler, duyurum | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
12 | İletişim progamının etkinliğinin ölçümü | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
13 | Kampanya organizasyonu | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
14 | FİNAL |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Konu ile ilgili kitap ve makaleler |
Ders Kaynakları | 1. George E. Belch, Michael A. Belch, 1993, Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective, Illinois: Richard D. Irwin, Inc. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır | ||||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | ||||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | ||||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | ||||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | ||||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İletişim süreci hakkkında bilgi sahibi olur | |||||||
2 | Medya araçlarını tanır ve işlevlerini öğrenir | |||||||
3 | Pazarlama iletişimi sürecini yürütür | |||||||
4 | Reklam ve promosyonun etkinliği hakkında yorumlar yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |