Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üretim Yönetiminde Planlama | UYP 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAMET GÜNER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SAMET GÜNER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Üretim Yönetimi dersi, işletmelerde üretim süreçlerinin etkin bir şekilde planlanması, yönetilmesi ve iyileştirilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu ders, üretim sistemlerinin verimliliğini artırmaya yönelik analiz tekniklerini, stratejik karar süreçlerini ve operasyonel planlama yöntemlerini ele alarak, öğrencilerin üretim süreçlerini optimize edebilecek yetkinliklere sahip olmalarını sağlar. |
Dersin İçeriği | Üretim Yönetimi dersi temelde üç ana kısımdan oluşmaktadır. - İlk kısım kapasite analitiğine odaklanmaktadır. Bu kısımda bir üretim sisteminin kapasitesinin nasıl ölçülebileceği anlaşılacak ve kapasiteyi etkileyen çeşitli faktörler tartışılacaktır. - İkinci kısım üretim planlamasını ele almaktadır. Bu kısımda uzun, orta ve kısa vadeli üretim planlarının oluşturulmasına yönelik çeşitli teknikler ve stratejiler tanıtılacaktır. - Dersin üçüncü kısmı ise imalat kalitesi ve süreç kontrolü konularını kapsamaktadır. Bu kısımda İstatistiki Süreç Kontrolü (İSK) yöntemi ile süreçlerin kontrol altında olup olmadığı analiz edilecektir. Ders, teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalı çalışmalarla desteklenerek, öğrencilerin üretim süreçlerini analiz etme ve yönetme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Üretim sistemi faktörlerini değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Üretim planlama ve kontrol kapsamındaki konuları ve bileşenlerini çözümleyebilir | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
3 | Üretim kontrol mekanizmalarının çalışma adımlarını geliştirir. | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kapasite planlaması konusunda yetkinlik kazanılır. | Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, Tartışma, Anlatım, | |
5 | Ürün teslim süresini etkileyen faktörleri belirler ve bu süreyi hesaplayabilir. | Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üretim Sistemleri | |
2 | Kapasite Analizi | |
3 | Parti Büyüklüğü | |
4 | Genel Ekipman Verimliliği | |
5 | Süreç Değişkenliği | |
6 | Üretim Sistemlerinin Esnekliği | |
7 | Montaj Hattı Dengeleme | |
8 | Bütünleşik Üretim Planlama | |
9 | Ana Üretim Çizelgeleme | |
10 | Malzeme İhtiyaç Planlama | |
11 | Kalite, Süreç Değişkenliği ve Örneklem | |
12 | Kontrol Grafikleri | |
13 | Süreç Yeterlilik Analizi | |
14 | Envanter Yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dersin temel kaynağı ders notlarıdır. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
1 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | ||||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | ||||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | ||||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | ||||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Üretim sistemi faktörlerini değerlendirebilir. | |||||||
2 | Üretim planlama ve kontrol kapsamındaki konuları ve bileşenlerini çözümleyebilir | |||||||
3 | Üretim kontrol mekanizmalarının çalışma adımlarını geliştirir. | |||||||
4 | Kapasite planlaması konusunda yetkinlik kazanılır. | |||||||
5 | Ürün teslim süresini etkileyen faktörleri belirler ve bu süreyi hesaplayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |