Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stratejik Yönetim Muhasebesi Vak'aları | MUH 617 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Maliyet ve Yönetim Muhasebesi, Stratejik Yönetim Dersi almak |
Önerilen Seçmeli Dersler | Maliyet ve Yönetim Muhasebesi, Stratejik Yönetim Dersi almak |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RECEP YILMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÜMMÜGÜLSÜM ZOR, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hüseyin Can AYAR |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı stratejik yönetim ve yönetim muhasebesi arasında bağlantı kurularak; stratejik yönetim muhasebesi tekniklerinin stratejik karar alma süreçlerinde kullanılması hakkında öğrencilere bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | Stratejik Yönetim Muhasebesi: Temel Kavramlar, İşletme Performansını Etkileyen Faktörler ve Yönetim Muhasebesi İlişkisi, Geleneksel Yönetim Muhasebesi Yöntemleri ile Stratejik Yönetim Muhasebesi Yöntemlerinin Karşılaştırılması, Stratejik Performans Ölçümü, Yaşam Dönemi Maliyetleme, Stratejik Performans Yönetimi ve Teknikleri, Faaliyet Tabanlı Maliyetleme ve Yönetim, Değer Tabanlı Yönetim, Kalite Yönetimi, Dengeli Puan Kartı, Çevresel Yönetim Muhasebesi, Bilgi Teknolojileri ve Yönetim Muhasebesi, Transfer Fiyatlandırması, Kıyaslama, Yalın Yönetim |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stratejik Yönetim Muhasebesi: Temel Kavramlar, İşletme Performansını Etkileyen Faktörler ve Yönetim Muhasebesi İlişkisi Drury, 2008, Sayfa 5 - 25 | Drury, 2008, Sayfa 5 - 25 |
2 | Geleneksel Yönetim Muhasebesi Yöntemleri ile Stratejik Yönetim Muhasebesi Yöntemlerinin Karşılaştırılması, Yönetim Muhasebesi ile Stratejik Yönetim Teknikleri Arasındaki İlişkiler | Drury, 2008, Sayfa 27 - 41 |
3 | Stratejik Performans Ölçümü | Drury, 2008, Sayfa 47 - 73 |
4 | Maliyetlerin Ölçümü ve Fiyat Tespiti, Yaşam Dönemi Maliyetleme | Drury, 2008, Sayfa 79 -95 |
5 | Stratejik Performans Yönetimi ve Teknikleri | Drury, 2008, Sayfa 99 - 119 |
6 | Faaliyet Tabanlı Maliyetleme ve Yönetim | Drury, 2008, Sayfa 221 -241 |
7 | Değer Tabanlı Yönetim: EVA, MVA, Entelektüel Sermaye | Drury, 2008, Sayfa 247 - 266 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Kalite Yönetimi | Drury, 2008, Sayfa 291 -313 |
10 | Dengeli Puan Kartı | Drury, 2008, Sayfa 475 - 494 |
11 | Çevresel Yönetim Muhasebesi | Drury, 2008, Sayfa 501 - 527 |
12 | Stratejik Yönetim Muhasebesi ve İşletme Performansı | Drury, 2008, Sayfa 534 - 548 |
13 | Bilgi Teknolojileri | Drury, 2008, Sayfa 552 - 563 |
14 | Transfer Fiyatlandırması ve Bölümsel Raporlama | Drury, 2008, Sayfa 569 - 588 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Hansen, Don R. ve Maryanne M. Mowen. Management Accounting. International Student Edition. Seventh Edition. Drury, Colin. Management and Cost Accounting. Seventh Edition. UK: South-Western Cengage Learning, 2008. |
Ders Kaynakları | Hansen, Don R. ve Maryanne M. Mowen. Management Accounting. International Student Edition. Seventh Edition. Drury, Colin. Management and Cost Accounting. Seventh Edition. UK: South-Western Cengage Learning, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | ||||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | ||||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | ||||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | ||||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | ||||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|