Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Stratejik Pazarlama EIS 542 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arşt. Gör. Volkan GÖKTAŞ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Pazarlama konularına stratejik bakış açısıyla bakabilme bilgi, beceri ve yeteneklerini öğrencilere kazandırmaktır. Stratejik pazarlama planlaması, pazarlama stratejisi geliştirme ve pazarlama programlarının oluşturulmasına ilişkin süreçler de öğrencilere kazandırılmaya çalışılmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste pazarlamaya stratejik bakış ele alınacaktır

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Stratejik düşünme ve stratejik bakış açısı kavramlarını yorumlar Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Stratejik pazarlama planını anlatır Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 SWOT analizi yapar ve pazarlama programlarını formüler eder Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Rekabet analizi kavramını anlatır ve rekabet analizi bağlamında uygulamadan örnekler verebilir Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası,
5 Müşteri analizi yapar, pazar bölümlendirme seçeneklerini oluşturur Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım,
6 Konumlandırma konusunu anlatır ve örneklerle açıklar Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım,
7 Pazarlama stratejilerini analiz eder ve yorumlar Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım,
8 Mamul yaşam eğrisinin farklı aşamalarını irdeler ve uygun pazarlama stratejileri önerir Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
9 Performans değerlendirme kavramını açıklar ve değerlendirme sürecini uygular Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Stratejik Düşünme Bölüm 1 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.
2 Stratejik Pazarlama Hedefleri Bölüm 2 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
3 Stratejik Analiz ve Pazar (kar) Fırsatları Bölüm 3 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
4 İşletmenin Analizi Bölüm 4 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
5 Müşteri Analizleri Bölüm 5 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
6 Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi Bölüm 6 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
7 Rekabet, Kurumsal Avantaj ve Değer Yaratımı Stratejileri Bölüm 7 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
8 Pazarlama Stratejileri Bölüm 8 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
9 ARASINAV Bölüm 9 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
10 Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri Bölüm 10 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
11 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri Bölüm 11 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
12 Gerileyen Pazarlar ve Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri Bölüm 12 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
13 Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri Bölüm 13 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
14 Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması Bölüm 14 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
Kaynaklar
Ders Notu

Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.

Ders Kaynakları

Godin, Seth, (2006), Fikir Virüsü, Pazarlamada Yeni Boyutlar, İstanbul:
Mediacat Yayınları, ss. 1- 52.
2. Levinson, Jay Conrad (2007), 30 Günde Gerilla Pazarlama, Mediacat, İstanbul,
ss. 47-77.
3. Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem
Yayıncılık, İstanbul,, ss. 10-58 ve 65-90.
4. Brandenburger, Adam M., Nalebuff, Barry J. (2005) Ortaklaşa Rekabet, Rota
Yayınları, ss. 260-280.
5. Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları,
İstanbul, ss. 22-45
6. Kawasaki, Guy (2003) Rakiplerinizi Çıldırtmanın Yolları, Mediacat yayınları,
İstanbul, ss. 53-144.
7. Traecy, Michael, Wiersama, Fred (2005), Pazar Liderlerinin Öğretileri, Mediacat
Yayınları, İstanbul, ss.140-220.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. X
2 Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. X
3 İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. X
4 Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. X
5 Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. X
6 Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. X
7 İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. X
8 Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Stratejik düşünme ve stratejik bakış açısı kavramlarını yorumlar
2 Stratejik pazarlama planını anlatır
3 SWOT analizi yapar ve pazarlama programlarını formüler eder
4 Rekabet analizi kavramını anlatır ve rekabet analizi bağlamında uygulamadan örnekler verebilir
5 Müşteri analizi yapar, pazar bölümlendirme seçeneklerini oluşturur
6 Konumlandırma konusunu anlatır ve örneklerle açıklar
7 Pazarlama stratejilerini analiz eder ve yorumlar
8 Mamul yaşam eğrisinin farklı aşamalarını irdeler ve uygun pazarlama stratejileri önerir
9 Performans değerlendirme kavramını açıklar ve değerlendirme sürecini uygular
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 20 40
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6