Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
E-Ticaret | EIS 541 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRE YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EMRE YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Volkan Göktaş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmelerin zamanla işlerini elektronik ortama taşıma zorunluluğundan dolayı, gelecekte bu tip işletmelerde görev alacak öğrencilerin hazırlanılması için bu derste çeşitli uygulamalarla, bu alanda görülen bilgi eksikliğinin tamamlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, dijital dünya ve E-ticaretin tanıtımı, Network ve kişisel online kullanımı, Web işletme modelleri, Müşteri desteği ve online kalite, Elektronik ortamda yeni ürün geliştirme, Online işletme topluluğu, Elektronik ortamda fiyatlandırma, E-ticarette planlama, İnternet organizasyonları konularına değinilecektir |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutları ile bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerindeki güncel gelişmeleri yorumlamak | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
2 | Elektronik ortamda iş yapabilmeyi anlamak | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Elektronik ticaret modelleri için stratejileri değerlendirmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | |
4 | Elektronik ortamda yeni ürün geliştirmeyi tasarlamak | Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Elektronik satılan ürünlerin fiyatlamasını planlamak | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | |
6 | Elektronik ortamda güvenlik konularını sorgulamak | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | E-Ticaretin Temelleri | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 1. bölüm |
2 | Elektronik İletişimin Esasları | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 2.bölüm |
3 | Web Tasarımı Teknik Alt Yapısı | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 3.bölüm |
4 | B2B İşletmeler Arası E-ticaret | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 4.bölüm |
5 | B2C İşletmeden Tüketiciye E-ticaret | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 5.bölüm |
6 | C2C Müşteriden Müşteriye E-ticaret | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 6.bölüm |
7 | Elektronik Pazarlama | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 7.bölüm |
8 | E-ticarette Ödeme Şekilleri | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 8.bölüm |
9 | ARASINAV | |
10 | E-reklam ve E-marka (E-iletişim) | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 9.bölüm |
11 | E-ticarette Güvenlik | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 10.bölüm |
12 | Dijital İmza | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 11.bölüm |
13 | E-ticarette Yasal Konular | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 12.bölüm |
14 | E-ticaretin Geleceği | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 13.bölüm |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları |
Ders Kaynakları | Civelek, M. Emre., (2003), İnternet Ticareti, Beta Yayıncılık, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | X | |||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutları ile bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerindeki güncel gelişmeleri yorumlamak | ||||||||
2 | Elektronik ortamda iş yapabilmeyi anlamak | ||||||||
3 | Elektronik ticaret modelleri için stratejileri değerlendirmek | ||||||||
4 | Elektronik ortamda yeni ürün geliştirmeyi tasarlamak | ||||||||
5 | Elektronik satılan ürünlerin fiyatlamasını planlamak | ||||||||
6 | Elektronik ortamda güvenlik konularını sorgulamak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
2. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |