Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Süreç Yönetimi | MBA 549 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Süreçlerle yönetimin niçin önemli olduğunu anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Süreçleri anlamak için ne yapması gerektiğini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Süreçle ilgili nasıl bilgi toplanacağını ve analiz edileceğini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Yeniden tasarım yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, | |
5 | Altı sigmanın metodolojisini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
6 | Süreç yönetiminde örgütsel faktörlerin farkındalığına varır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel kavramlar | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
2 | Süreçleri anlamaya doğru bir çerçeve | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
3 | Kritik süreçlerin seçimi | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
4 | Süreçlerin dökumantasyonu | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
5 | Süreç performans göstergeleri | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
6 | Süreç yönetiminde kullanılan araçlar | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
7 | Süreç yönetiminde kullanılan araçlar | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
8 | Süreç yönetiminde kullanılan araçlar | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
9 | Vize sınavı | |
10 | Zaman ve kapasite analizi | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
11 | Yeni sürecin tasarımı | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
12 | Yeni sürecin uygulamaya konulması | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Ünğan, Mustafa Cahid, Süreç yönetimi Ders Notları 2- Aras, Arzu, Sürdürülebilir Süreç Yönetimi, Kalder Yayınları, 2005 3- Hammer H. & Champy J. (1997). Değişim Mühendisliği. Sabah Kitapçılık 4- Pande, P, S., Neuman, R, P., Cavanagh, R, R., Six Sigma Yolu. 1. Basım. Çeviri: Nafiz Güder/Günes Tokcan, Klan Yayınları, 9,31,, İstanbul, 2003. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | ||||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | ||||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | ||||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | ||||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | ||||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | ||||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Süreçlerle yönetimin niçin önemli olduğunu anlar | ||||||||
2 | Süreçleri anlamak için ne yapması gerektiğini bilir | ||||||||
3 | Süreçle ilgili nasıl bilgi toplanacağını ve analiz edileceğini bilir | ||||||||
4 | Yeniden tasarım yapar | ||||||||
5 | Altı sigmanın metodolojisini kavrar | ||||||||
6 | Süreç yönetiminde örgütsel faktörlerin farkındalığına varır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |