Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
E-Ticaret MBA 515 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Volkan Göktaş

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İşletmelerin zamanla işlerini elektronik ortama taşıma zorunluluğundan dolayı, gelecekte bu tip işletmelerde görev alacak öğrencilerin hazırlanılması için bu derste çeşitli uygulamalarla, bu alanda görülen bilgi eksikliğinin tamamlanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste, dijital dünya ve E-ticaretin tanıtımı, Network ve kişisel online kullanımı, Web işletme modelleri, Müşteri desteği ve online kalite, Elektronik ortamda yeni ürün geliştirme, Online işletme topluluğu, Elektronik ortamda fiyatlandırma, E-ticarette planlama, İnternet organizasyonları konularına değinilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutları ile bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerindeki güncel gelişmeleri yorumlamak Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Bireysel Çalışma,
2 Elektronik ortamda iş yapabilmeyi anlamak Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Elektronik ticaret modelleri için stratejileri değerlendirmek Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme,
4 Elektronik ortamda yeni ürün geliştirmeyi tasarlamak Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım,
5 Elektronik satılan ürünlerin fiyatlamasını planlamak Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası,
6 Elektronik ortamda güvenlik konularını sorgulamak Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 E-Ticaretin Temelleri Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 1.bölüm
2 Elektronik İletişimin Esasları Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 2.bölüm
3 Web Tasarımı Teknik Alt Yapısı Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 3.bölüm
4 B2B İşletmeler Arası E-ticaret Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 4.bölüm
5 B2C İşletmeden Tüketiciye E-ticaret Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 5.bölüm
6 C2C Müşteriden Müşteriye E-ticaret Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 6.bölüm
7 Elektronik Pazarlama Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 7.bölüm
8 E-ticarette Ödeme Şekilleri Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 8.bölüm
9 ARASINAV
10 E-reklam ve E-marka (E-iletişim) Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 9.bölüm
11 E-ticarette Güvenlik Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 10.bölüm
12 Dijital İmza Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 11.bölüm
13 E-ticarette Yasal Konular Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 12.bölüm
14 E-ticaretin Geleceği Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 13.bölüm
Kaynaklar
Ders Notu

Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları

Ders Kaynakları

Civelek, M. Emre., (2003), İnternet Ticareti, Beta Yayıncılık, İstanbul.
Öncü, Fatih, (2002), e-pazarlama: İnternet olanaklarıyla ürün ve hizmetin hedef pazara sunulması ve satışı, Litaratür Yayıncılık, İstanbul.
Deniz, R. Baki, (2001), İşletmeden tüketiciye internette pazarlama ve Türkiye’deki boyutları, Beta Yayıncılık, İstanbul.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. X
2 Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. X
3 İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. X
4 Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. X
5 Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. X
6 Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. X
7 İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. X
8 Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutları ile bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerindeki güncel gelişmeleri yorumlamak
2 Elektronik ortamda iş yapabilmeyi anlamak
3 Elektronik ticaret modelleri için stratejileri değerlendirmek
4 Elektronik ortamda yeni ürün geliştirmeyi tasarlamak
5 Elektronik satılan ürünlerin fiyatlamasını planlamak
6 Elektronik ortamda güvenlik konularını sorgulamak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
2. Ödev 30
Toplam 60
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 8 2 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 2 15 30
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6