Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Postmodern Yönetim Yaklaşımları ve İnsan Kaynakları | UİK 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | yok. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yönetim teori ve uygulamalarındaki yeni gelişmelerin çalışanlar açısından irdelenmesi. |
Dersin İçeriği | - Yönetim düşüncesinin evriminde farklı paradigmaların etkisi - Yönetim düşüncesinin evriminde farklı analiz düzeyleri - Yönetim düşüncesi ile uygulamalar arasındaki ilişkiler ve çalışanlara etkisi |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim düşüncesinin gelişimine eleştirel bakışı öğrenmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çağcıl yönetim gelişmelerini çalışanlar açısından yorumlamayı öğrenmek | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Yeni kuramcıların yaklaşımlarını öğrenmek | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Şirket öykülerini çalışanlar açısından yorumlayabilmek | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim düşüncesine paradigma ve söylemlerin ışığında bakmak | |
2 | Yönetim düşüncesinin evrimine ilişkin bir teori: Kurthan Fişek’in Yönetim Düşüncesinin Evrimi Tezi | |
3 | Eleştirel bakışla yönetim yaklaşımları- klasik, neo-klasik, modern kuramlara yeniden bakmak | |
4 | Eleştirel bakışla yönetim yaklaşımları- postmodern kuram | |
5 | Seçme postmodern uygulamalar ve çalışanlara etkisi- esnekleşme | |
6 | Seçme postmodern uygulamalar ve çalışanlara etkisi- şebeke örgütler | |
7 | Seçme postmodern uygulamalar ve çalışanlara etkisi- standardizasyon sistemleri | |
8 | Seçme postmodern uygulamalar ve çalışanlara etkisi- performans odaklılık | |
9 | Seçme postmodern uygulamalar ve çalışanlara etkisi- sanallaşma | |
10 | Toplumun McDonaldlaştırılması ve çalışanlar | |
11 | Yeni Kapitalizm Kültürü ve çalışanlar | |
12 | Karakter Aşınması ve çalışanlar | |
13 | Dev küresel şirketlerin öykülerine çalışanlar açısından bakış | |
14 | Sonuç tartışması: Ne yapmalı? |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Haftalık olarak öğrencilerle paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Dikmen , Ahmet Alpay (2015), Makine, İş, Kapitalizm ve İnsan, NotaBene Yayınları, Ankara. Ritzer, George (2010), Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, Ayrıntı, İstanbul. Rizter, George (2015), Toplumun McDonaldlaştırılması, Ayrıtnı, İstanbul. Ceylan, Onur Zafer (2016), Dev Küresel Şirketler, Ekonomik Güç Yayınları, Ankara. Fişek, Kurthan (2015), Yönetim, Kilit Yayınları, Ankara. Sennett, Richard (2015), Yeni Kapitalizm Kültürü, Ayrıntı, İstanbul. Sennett, Richard (2017), Karakter Aşınması, Ayrıntı, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | ||||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetim düşüncesinin gelişimine eleştirel bakışı öğrenmek | ||||||||
2 | Çağcıl yönetim gelişmelerini çalışanlar açısından yorumlamayı öğrenmek | ||||||||
3 | Yeni kuramcıların yaklaşımlarını öğrenmek | ||||||||
4 | Şirket öykülerini çalışanlar açısından yorumlayabilmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |