Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalışma ve Toplum | UİK 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ONUR METİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ONUR METİN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Canan Yılmaz |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Çalışmaya hayatının sosyolojik bir gözle incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Çalışma hayatının doğası Modern çalışma ilişkisi Çalışmanın anlamı ve tarihi 20. ve 21. yüzyılda çalışma ilişkileri Prekarizasyon |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modern çalışma ilişkisinin doğasını kavrama | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çalışmaya ve çalışma ilişkisine sosyolojik bir biçimde yaklaşmayı öğrenme | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Çalışma sosyolojisi için temeller | |
3 | Çalışma kavramı | |
4 | Çalışmanın sanatsal temsilleri | |
5 | 20. yüzyıl üretim tarzları ve çalışma | |
6 | 21. yüzyılda çalışma | |
7 | Çalışma ve kontrol | |
8 | ara sınav | |
9 | İnsani bir çalışma ilişkisi | |
10 | Çalışma ilişkileri ve emeğin potansiyeli | |
11 | Türkiye çalışma ilişkileri tarihi | |
12 | Çalışma hayatında ayrımcılık | |
13 | Direnme ve sendikacılık | |
14 | Sonuç |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Fuat Man: İnsan, Çalışma ve Toplum, Sakarya Kitabevi F. Man ve diğerleri: Çalışmayı Anlamak ve Ölçmek, Sakarya Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | ||||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Modern çalışma ilişkisinin doğasını kavrama | ||||||||
2 | Çalışmaya ve çalışma ilişkisine sosyolojik bir biçimde yaklaşmayı öğrenme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |