Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Yönetimi | UİK 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEVGİ DÖNMEZ MAÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir projenin tüm unsurlarını göz önünde bulunduran proje geliştirme sürecinin öğrenilmesi ve proje yazımının deneyimlenmesi. |
Dersin İçeriği | Proje yönetimi kavramları, proje döngüsü ve aşamaları, analiz ve amaç belirleme yöntemleri, faaliyetlerin belirlenmesi ve bütçe oluşturma, risk analizi, sürdürülebilirlik ve mantıksal çerçeve yaklaşımı. Proje başvuru formlarının ve dosyalarının incelenmesi, proje sunumlarının gerçekleştirilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Projenin kapsamını bilir ve proje yönetiminin farklı basamaklarını tanımlar | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
2 | Çeşitli proje desteklerinin (BAP, Kalkınma Ajansı, KOSGEB vb.) kapsamını ve gerekliliklerini bilir | Anlatım, Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Proje başvurusundaki süreçleri tanımlar | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
4 | Proje geliştirmeyi deneyimler | Problem Çözme, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Proje dosyasının değerlendirmesini yapabilir | Problem Çözme, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Sunum becerilerini geliştirir | Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje Yönetimine Giriş: Amaç, Öğrenme Çıktıları ve Konular Projenin Temel Kavramları, Proje Döngüsü ve Aşamaları Sorun Analizi | |
2 | Hedef Analizi, Strateji Analizi ve Paydaş Analizi (hedef kitle, ortaklar) Proje Amaçlarının Belirlenmesi: GH & PA | |
3 | Sorun Analizlerinin İncelenmesi | |
4 | Faaliyetlerin Belirlenmesi Zaman Çizelgesi Oluşturulması İzleme ve Değerlendirme Faaliyetleri Faaliyet Yöntemleri | |
5 | Hedef Analizi Strateji Analizi GH ve PA’larının İncelenmesi | |
6 | Kaynak Planlaması ve Bütçe Oluşturulması | |
7 | Faaliyet Zaman Çizelgesi Faaliyetlerin İncelenmesi | |
8 | Mantıksal Çerçeve tanıtımı, Çıktı, Risk Analizi | |
9 | Bütçelerin İncelenmesi | |
10 | Başarı Göstergesi ve Doğrulama Kaynakları | |
11 | Öğrencilerin taslak MÇ’lerinin incelenmesi ve geri bildirim verilmesi | |
12 | Öğrencilerin taslak MÇ’lerinin incelenmesi ve geri bildirim verilmesi | |
13 | Öğrencilerin taslak MÇ’lerinin incelenmesi ve geri bildirim verilmesi | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | -İlgili ders notları ve ders kitapları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | ||||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Projenin kapsamını bilir ve proje yönetiminin farklı basamaklarını tanımlar | ||||||||
2 | Çeşitli proje desteklerinin (BAP, Kalkınma Ajansı, KOSGEB vb.) kapsamını ve gerekliliklerini bilir | ||||||||
3 | Proje başvurusundaki süreçleri tanımlar | ||||||||
4 | Proje geliştirmeyi deneyimler | ||||||||
5 | Proje dosyasının değerlendirmesini yapabilir | ||||||||
6 | Sunum becerilerini geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |