Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası ve Karşılaştırmalı İnsan Kaynakları Yönetimi | UİK 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye´deki İKY uygulamalarının ne şekilde gerçekleştiği ile ilgili genel bir çerçeve çizmek, anlayışının günümüzde ulaştığı noktayı ve mevcut durumun farklı ülkelerdeki İKY uygulamaları ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste İnsan Kaynakları Yönetimi, Karşılaştırma Yönetim ve İKY: Ayrışma ve Benzeşme Teorileri, İKY Yaklaşımları ve Modelleri, İKY Uygulamaları, Türkiye'de İKY, Türkiye'deki İKY Uygulamaları ile ilgili Araştırmalara ve farklı ülkelerdeki İKY uygulamalarına yer verilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Yönetimi: Genel Giriş | |
2 | İKY´nin Kavramsal Çerçeve ve Gelişimi | |
3 | Karşılaştırmalı Yönetim ve İKY | |
4 | Ayrışma ve Benzeşme Teorileri | |
5 | İKY Yaklaşımları | |
6 | İKY Modelleri 1: Amerikan İKY Modelleri | |
7 | İKY Modelleri 2: Avrupa İKY Modelleri | |
8 | Amerika ve Kanada İKY Uygulamaları | |
9 | Avrupa İKY Uygulamaları:1 | |
10 | Avrupa İKY Uygulamaları:2 | |
11 | Avrupa İKY Uygulamaları:3 | |
12 | Uzakdoğu İKY Uygulamaları | |
13 | Türkiye´de İKY | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ARMSTRONG, Michael (2012) A Handbook of Human Resource Management, Kogan Page, 2nd Edit, London. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrenciler İKY alanındaki kuramsal bilgilerini derinleştirir. | X | |||||
2 | Öğrenciler İKY ile ilişkili farklı akademik disiplinlerdeki kuramsal bilgilerini derinleştirir. | X | |||||
3 | Öğrenciler İKY alanındaki akademik kaynakları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | X | |||||
4 | Öğrenciler İK uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Öğrenciler İKY alanındaki araştırmalarını farklı kuramsal yaklaşımları da dikkate alarak tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Öğrenciler İKY ile ilgili yazılımları ve programları kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |