Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uluslararası ve Karşılaştırmalı İnsan Kaynakları Yönetimi UİK 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SEVGİ DÖNMEZ MAÇ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi SEVGİ DÖNMEZ MAÇ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türkiye´deki İKY uygulamalarının ne şekilde gerçekleştiği ile ilgili genel bir çerçeve çizmek, anlayışının günümüzde ulaştığı noktayı ve mevcut durumun farklı ülkelerdeki İKY uygulamaları ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste İnsan Kaynakları Yönetimi, Karşılaştırma Yönetim ve İKY: Ayrışma ve Benzeşme Teorileri, İKY Yaklaşımları ve Modelleri, İKY Uygulamaları, Türkiye'de İKY, Türkiye'deki İKY Uygulamaları ile ilgili Araştırmalara ve farklı ülkelerdeki İKY uygulamalarına yer verilecektir. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnsan Kaynakları Yönetimi: Genel Giriş
2 İKY´nin Kavramsal Çerçeve ve Gelişimi
3 Karşılaştırmalı Yönetim ve İKY
4 Ayrışma ve Benzeşme Teorileri
5 İKY Yaklaşımları
6 İKY Modelleri 1: Amerikan İKY Modelleri
7 İKY Modelleri 2: Avrupa İKY Modelleri
8 Amerika ve Kanada İKY Uygulamaları
9 Avrupa İKY Uygulamaları:1
10 Avrupa İKY Uygulamaları:2
11 Avrupa İKY Uygulamaları:3
12 Uzakdoğu İKY Uygulamaları
13 Türkiye´de İKY
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

ARMSTRONG, Michael (2012) A Handbook of Human Resource Management, Kogan Page, 2nd Edit, London.
Boxall, Peter, John Purcell ve Patrick Wright (2007) The Oxford Handbook of Human Resource Management, edit: Oxford University Press, New York, pp. 1-18. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. X
2 Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. X
3 İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. X
4 Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. X
5 Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. X
6 Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. X
7 İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur.
8 Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 60
Toplam 60
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 2 15 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,8
dersAKTSKredisi 6