Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri | UİK 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HALİL İBRAHİM CEBECİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan kaynakları bilgi sistemleri dersi, işletmelerin insan kaynakları yönetimi süreçlerini desteklemek için bilgi sistemlerinin nasıl kullanılabileceğini ve yönetilebileceğini göstermeyi amaçlamaktadır. Bu ders, öğrencilere insan kaynakları işlevlerini yerine getirmek için teknolojik araçları ve bilgi sistemlerini etkili bir şekilde kullanma becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Türkiye'de ve Dünya'da Çalışma İlişkileri, Çalışma İlişkilerinin Ortaya Çıkışı, Teorik Temelleri, Çalışma İlişkilerinin Tarafları, Çalışma İlişkilerinin Kurumları, Farklı Ülkelerde Çalışma İlişkileri Uygulamaları, Türkiye'de Çalışma İlişkilerinin Tarihsel Gelişimi, Sorunlar ve Yeni Gelişmeler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | |
2 | İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri | |
3 | İnsan Kaynakları Veri Yönetimi | |
4 | Bilgi Toplumu dönüşümü (İşletme ve İKY bağlamında etkileri) | |
5 | Kurumsal kaynak planlaması | |
6 | e-İKY ve İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri | |
7 | İnsan Kaynakları Bilgi Sistemlerinin Yararları, Kısıtları ve Sakıncaları | |
8 | İnsan Kaynakları Bilgi Sistemlerinin Kurulması | |
9 | ARA SINAV | |
10 | İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Yazılımları | |
11 | İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Uygulama Örnekleri | |
12 | İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Uygulama Örnekleri-2 | |
13 | İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Etik ve Gelecek Trendler | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kavanagh, M. J., & Johnson, R. D. (Eds.). (2017). Human resource information systems: Basics, applications, and future directions. Sage Publications.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |