Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynaklarında Nitel Araştırma Tasarımı ve Uygulaması | UİK 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | YOK |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisansüstü öğrencilerinin aldıkları Araştırma Yöntemleri dersini tamamlayıcı nitelikte, nitel araştırma tasarımını ve uygulamasını, veri çözümlemeyi öğrenmeleri. |
Dersin İçeriği | Nitel araştırmanın bağlamı ve durumu Nitel araştırma tasarımı: araştırma türleri, deseni oluşturma, örneklem seçimi Nitel araştırma uygulaması: veri edinme yöntemlerinin seçimi, uygulaması ve veri analizi Nitel araştırmada ikna edicilik meselesi Nitel araştırmaya özgü etik konular |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal bilimsel araştırmada temel tartışma alanlarını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyal bilimsel araştırmada nitel-nicel ayrımının sonuçlarını öğrenme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Nitel araştırma tasarımının adımlarını öğrenme | Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Nitel araştırma uygulamasının adımlarını öğrenme | Tartışma, Anlatım, | |
5 | Nitela araştırma raporu yazımını öğrenme | Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal bilimsel araştırma geleneğinde perspektifler ve nitel-nicel ayrımı üzerine giriş tartışması | |
2 | Alanda yöntem problemleri ve nitel araştırmanın durumu | |
3 | Nitel Araştırmada Geçerlik, Güvenilirlik ve Etik | |
4 | Nitel araştırma türleri | |
5 | Farklı nitel araştırma örnekleri | |
6 | Araştırmanın tasarımı ve örneklem seçimi | |
7 | Görüşme yöntemi ile veri edinme | |
8 | Gözlem yöntemi ile veri edinme | |
9 | Dokümanlardan veri toplama | |
10 | Nitel verilerin analizi | |
11 | Analiz uygulamaları | |
12 | Analiz uygulamaları | |
13 | Nitel araştırmada raporun yazılması | |
14 | Nitel araştırmada raporun yazılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğrenciler ile haftalık olarak paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Ana Kaynak Merriam, Sharan B., (2015), Nitel Araştırma (Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber), Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ek Okumalar Yıldırım, Engin, (2002), ''Cogito Ergo Sum'dan ''Vivo Ergo Sum''a Örgütsel Analiz, Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 155-185. Creswell, John W., (2015), Nitel Araştıma Yöntemleri (Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni), Ankara, Siyasal Kitabevi. Patton, Micheal Quinn, (2014), Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, Ankara, Pegem Akademi. Punch, Keith F., (2014), Sosyal Araştırmalara Giriş, Ankara, Siyasal Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | ||||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal bilimsel araştırmada temel tartışma alanlarını öğrenme | ||||||||
2 | Sosyal bilimsel araştırmada nitel-nicel ayrımının sonuçlarını öğrenme | ||||||||
3 | Nitel araştırma tasarımının adımlarını öğrenme | ||||||||
4 | Nitel araştırma uygulamasının adımlarını öğrenme | ||||||||
5 | Nitela araştırma raporu yazımını öğrenme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 25 |
3. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |