Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Analitiği | UİK 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İnsan Kaynakları Analitiği dersinin amacı, işletmelerin insan kaynaklarıyla ilgili verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak amacıyla bilinçli ve veri odaklı kararlar alabilmelerini sağlamaktır. Bu ders ile öğrencilere insan kaynakları yönetimiyle ilgili kritik verileri belirleme, bu verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama öğretilmektedir. Öğrencilere analitik beceriler kazandırılarak, insan kaynakları süreçlerinin etkinliğinin artırılması, maliyetlerin azaltılması ve karar alma süreçlerinin desteklenmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | |
2 | İnsan Kaynakları Veri Toplama ve Veri Saklama | |
3 | İnsan Kaynakları Veri Analizi Temelleri | |
4 | Python ve İnsan Kaynakları Analitiği | |
5 | Betimsel Analitik | |
6 | Kestirimci Analitik | |
7 | Karar Analitiği | |
8 | Betimsel Analitik Uygulamaları | |
9 | Kestirimci Analitik Uygulamaları | |
10 | Karar Analitiği Uygulamaları | |
11 | İnsan Kaynakları Verilerinin Görselleştirilmesi | |
12 | İnsan Kaynakları Talep Tahmini ve Analitiği | |
13 | İnsan Kaynakları Analitiği Uygulamaları | |
14 | İnsan Kaynakları Analitiği, Etik ve Sürdürülebilirlik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Khan, N., & Millner, D. (2023). Introduction to people analytics: a practical guide to data-driven HR. Kogan Page Publishers. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |