Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi | IKA 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CANAN YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan Kaynakları Gelişimi Alanını tanıtarak daha sonra ele alınacak olan fonksiyonların öneminin kavranmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | İnsan Kaynakları Gelişiminin alan olarak ortaya çıkması, anlamı, kültürü, politikaları, rolü, fonksiyonları, işletmelere katkısı, uzmanlık kavramına bakış açısı, uygulamaları ve yaklaşımları ile stratejik boyutu ve eleştirisi ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKG Kavramının Tanıtılması | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | İKG Kavramının İKY Kavramından Ayrılan Özerk Yapısını Anlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | İKG kavramını Önemini daha iyi kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | İnsan Kaynakları Yönetimi Kavramından İnsan Kaynakları Geliştirme Kavramına | |
3 | Kavramsal Açıdan İKG | |
4 | İKG Disiplininin Temelleri | |
5 | İKG'nin Felsefi Perspektifi | |
6 | İKG Fonksiyonları | |
7 | İKG Süreci | |
8 | İKG Açısından Uzmanlık | |
9 | İKG açısından Yetkinlik | |
10 | İş Yaşamında İKG Uygulamaları | |
11 | Stratejik İKG | |
12 | Ülkeler Bazında İKG Yaklaşımları | |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Werner, J. M. & DeSimone, R. L. HRD, South-Western: Cengage Learning. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İKG Kavramının Tanıtılması | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
2 | İKG Kavramının İKY Kavramından Ayrılan Özerk Yapısını Anlamak | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
3 | İKG kavramını Önemini daha iyi kavrar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 32 | 32 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |