Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetiminde Nicel Araştırma Yöntemleri | IKA 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRULLAH TAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Nicel araştırma, tıptan sosyal bilimlere kadar bir çok disiplinde uygulaması olan araştırma yöntemlerini içerir. İnsan Kaynakları alanında da yapılacak sayısal analizler ve anketlerin usulüne uygun bir şekilde hazırlanması, icra edilmesi ve raporlanması ancak bu tekniklerin bilinmesi ile mümkündür. Bu bağlamda, bu dersin amacı, öğrencilere, gerek tez aşamasında gerek profesyonel dünyada kullanabilecekleri güncel nicel araştırma tekniklerinin teori ve pratiğini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Nicel tekniklere giriş: Nicel araştırmalarda soru tipleri ve veri analizi ilişkisi- Kategorik, ordinal ve aralıklı veri tıpleri Evren ve örneklem: örneklem seçimi ve örneklem hata çeşitleri Hipotez oluşturma ve test etme Parametrik testler: Z test, T-test Parametrik testler: Tek ve çok yönlü varyans analizleri Parametrik testler: Kontrol değişkenli varyans analizleri Regresyon analizi: Regresyon varsayımları, nedensellik ilişkisi ve bilgisayarlı uygulamalar Logistik regresyon çeşitleri: İkili ve sıralı veriler için logistik regresyon Non-parametrik testler: Mann_whitney U testi, testin varsayım ve uygulamaları Non-parametrik testler: Kruskal Wallis testi, testin varsayım ve uygulamaları Doğrulayıcı ve açımlayıcı faktör analizi: Faktör analizi çeşitleri, uygulamaları Yapısal Eşitilik Modeli: Faktör analizi çeşitleri, uygulamaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nicel araştırma planlama ve tasarımını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Anket tasarlama ve istatistiksel analizini öğrenme | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, | |
3 | Nicel araştırma sonuçlarını tablolaştırma ve raporlamayı öğrenme | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Nicel yöntemler içeren akademik makaleleri yorumlayabilme ve bu makaleleri üretebilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nicel tekniklere giris | Ders notları |
2 | Tanımlayıcı istatistikler | |
3 | Korelasyon istatistikleri | |
4 | Ki-kare testleri | |
5 | Parametrik testler: Z test, T-test | Ders notları |
6 | Parametrik testler: ANOVA, MANOVA | |
7 | Parametrik testler: ANCOVA | Ders notları |
8 | Ara sınav | |
9 | Regresyon analizi: Tek degiskenli doğrusal regresyonlar | Ders notları |
10 | Regresyon analizi: Çok degiskenli doğrusal regresyonlar | Ders notları |
11 | Logistik regresyon cesitleri: binary ve sıralı logit | Ders notları |
12 | Non-parametrik testler: Mann_whitney | |
13 | Non-parametrik testler: Kruskal-Wallis | Ders notları |
14 | Akademik yayınlarda örnek nicel çalışmalar | - |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Creswell, J.W & Creswell, J D. (2018). Research design:Qualitative, quantitative & mixed approaches. Los Angeles: SAGE
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY alanına ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | X | |||||
2 | :İlgili diğer disiplinlere ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | X | |||||
3 | :İKY alanına ilişkin akademik kaynakları çok yönlü ve eleştirel olarak ele alır. | X | |||||
4 | :İKY alanındaki uygulamaları eleştirel bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Farklı kuramsal perspektifler ile İKY araştırmaları tasarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Elde ettiği verileri farklı yaklaşımlar ile analiz eder, yorumlar ve raporlar. | X | |||||
7 | Türkiye'deki İKY uygulamalarını uluslararası perspektifle değerlendirir. | X | |||||
8 | İK alanındaki farklı ülke uygulamalarını sınıflandırır ve analiz eder. | X | |||||
9 | Bilişim alanındaki gelişmeleri takip eder ve İKY alanına uygular. | X | |||||
10 | İK alanındaki yazılımları uygulamada kullanılır. | X | |||||
11 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nicel araştırma planlama ve tasarımını öğrenme | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||
2 | Anket tasarlama ve istatistiksel analizini öğrenme | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | |||||||
3 | Nicel araştırma sonuçlarını tablolaştırma ve raporlamayı öğrenme | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||
4 | Nicel yöntemler içeren akademik makaleleri yorumlayabilme ve bu makaleleri üretebilme | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |