Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İk Denetimi | IKA 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İK uzmanı olmak isteyenlerin sistem kurmak ve işletmek yanında, günümüzde hızla önem kazanan iç tetkikler yapabilmesine ve hataların zamanında fark edilerek gerekli bilgilerin alınabilmesine (ders) hizmet edecektir. |
Dersin İçeriği | Personel seçme ve oryantasyon programlarının denetimi Dış kaynak kullanımı / ödünç iş ilişkisi denetimi Ücret ve ek ödemeler denetimi Performans değerleme uygulamaları denetimi İş tanımları denetimi Personel özlük dosyası ve denetimi İK formlarının denetimi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan Kaynağı açısından denetimin önemi ile ilgili bilgi sahibi olur. | Anlatım, Rol Oynama, | |
2 | Denetim kadrosunun oluşturulması sırasındaki önemli ayrıntıları öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Denetim kriterlerinin neye göre ve hangi süreçte belirlendiğini kavrar | Anlatım, Rol Oynama, | |
4 | Kamu´da denetimi farklı kılan sebepleri bilir. | Anlatım, Rol Oynama, | |
5 | Özel sektörün neden denetim yaptığını öğrenir. | Anlatım, Rol Oynama, | |
6 | Denetim sürecinde etik davranışlar sergiler | Anlatım, Rol Oynama, | |
7 | İK Süreçlerinin sürdürülebililiğini sağlar | Beyin Fırtınası, | |
8 | Denetim süreçlerinde etik ilkelere uygun hareket eder. | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İK uygulamaları ve denetim mantığı | İlgili ders notu ve makaleler |
2 | Yasal yükümlülüklerin incelenmesi | İlgili ders notu ve makaleler |
3 | Alt işveren ilişkisi tetkiki | İlgili ders notu ve makaleler |
4 | Ücret ve özlük işleri denetimi | İlgili ders notu ve makaleler |
5 | İç yönetmelik, rapor ve formların tetkiki | İlgili ders notu ve makaleler |
6 | Yıllık izin incelemeleri | İlgili ders notu ve makaleler |
7 | Deneme süresi ve iş güvencesi uygulamaları tetkiki | İlgili ders notu ve makaleler |
8 | Sözleşmelerin feshi denetimi | İlgili ders notu ve makaleler |
9 | Performans değerleme uygulamalarının tetkiki | İlgili ders notu ve makaleler |
10 | Kariyer ve gelişim plan uygulamaları tetkiki | İlgili ders notu ve makaleler |
11 | Eğitim planlama ve uygulamalarının tetkiki | İlgili ders notu ve makaleler |
12 | Rapor hazırlama | İlgili ders notu ve makaleler |
13 | Örnek çalışmalarının sunumu ve değerlendirilmesi 1/2 | İlgili ders notu ve makaleler |
14 | Örnek çalışmalarının sunumu ve değerlendirilmesi 2/2 | İlgili ders notu ve makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Auditing Your Human Resources Department: A Step by Steg Guide, McConnel John H., American Management Association Book, 2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY alanına ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | X | |||||
2 | :İlgili diğer disiplinlere ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | X | |||||
3 | :İKY alanına ilişkin akademik kaynakları çok yönlü ve eleştirel olarak ele alır. | X | |||||
4 | :İKY alanındaki uygulamaları eleştirel bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Farklı kuramsal perspektifler ile İKY araştırmaları tasarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Elde ettiği verileri farklı yaklaşımlar ile analiz eder, yorumlar ve raporlar. | X | |||||
7 | Türkiye'deki İKY uygulamalarını uluslararası perspektifle değerlendirir. | X | |||||
8 | İK alanındaki farklı ülke uygulamalarını sınıflandırır ve analiz eder. | X | |||||
9 | Bilişim alanındaki gelişmeleri takip eder ve İKY alanına uygular. | ||||||
10 | İK alanındaki yazılımları uygulamada kullanılır. | X | |||||
11 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsan Kaynağı açısından denetimin önemi ile ilgili bilgi sahibi olur. | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 3 | 0 | 0 | 0 | |||||||
2 | Denetim kadrosunun oluşturulması sırasındaki önemli ayrıntıları öğrenir | 4 | 0 | 1 | 2 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
3 | Denetim kriterlerinin neye göre ve hangi süreçte belirlendiğini kavrar | 3 | 1 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||||
4 | Kamu´da denetimi farklı kılan sebepleri bilir. | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
5 | Özel sektörün neden denetim yaptığını öğrenir. | 3 | 1 | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||||
6 | Denetim sürecinde etik davranışlar sergiler | 3 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
7 | İK Süreçlerinin sürdürülebililiğini sağlar | 3 | 0 | 1 | 1 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
8 | Denetim süreçlerinde etik ilkelere uygun hareket eder. | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |