Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ücret Yönetimi | IKA 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet ÖZDEMİR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışanlar için kazanç işverenler için maliyet kalemi olarak değerlendirilen ücretin; belirlenmesi ve artış miktarının bilimsel ve çağdaş uygulama örneklerinin ve yeni yöntemlerin uygulanabilirliklerinin anlaşılması ve tartışılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Ücretin önemi, iş değerleme, piyasa ücret araştırmaları, ödül yönetimi, performansa dayalı ücretlendirme, yeni perspektifler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ücret kavramını tanımlar, taraflar açısından taşıdığı önemi ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ücret teorilerini tanımlar ve torilere ilişkin örnekler verir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Tatmin kuramları ile ücret tatmini arasında ilişki kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Geleneksel ücretlendirme tekniklerini tanımlar, nasıl uygulanacağını gösterir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | İş değerleme tekniklerini tanımlar, nasıl uygulanacağını gösterir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Geleneksel ve çağdaş ücretlendirme tekniklerini karşılaştırır ve eleştirisini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Çağdaş ücretlendirme tekniklerini tanımlar, nasıl uygulanacağını gösterir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ücretle ilgili kavramlar, taraflar açısından önemi | İlgili ders notu ve makaleler |
2 | Motivasyon kuramları ve ücretim motivasyon kuramları içerisindeki yer ve önemi | İlgili ders notu ve makaleler |
3 | Ücret sistemleri | İlgili ders notu ve makaleler |
4 | İş değerlemesi, iş değerleme sürecinde kullanılan yöntemler | İlgili ders notu ve makaleler |
5 | Piyasa ücret araştırmaları | İlgili ders notu ve makaleler |
6 | Ücret sisteminin kurulması 1/2 | İlgili ders notu ve makaleler |
7 | Ücret sisteminin kurulması 2/2 | İlgili ders notu ve makaleler |
8 | Ödüllendirme stratejileri ve ücret | İlgili ders notu ve makaleler |
9 | Ödül sistemi | İlgili ders notu ve makaleler |
10 | Bireysel performansa dayalı ücretlendirme | İlgili ders notu ve makaleler |
11 | Kazanç paylaşım planları | İlgili ders notu ve makaleler |
12 | Kar paylaşım planları | İlgili ders notu ve makaleler |
13 | Hisse senedi sahipliği planları | İlgili ders notu ve makaleler |
14 | Türkiye ve dünya uygulama örnekleri ve değerlendirilmesi | İlgili ders notu ve makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | "A Handbook of Personnel Management Practice" Armstrong, Kogan Page |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY alanına ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | X | |||||
2 | :İlgili diğer disiplinlere ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | X | |||||
3 | :İKY alanına ilişkin akademik kaynakları çok yönlü ve eleştirel olarak ele alır. | X | |||||
4 | :İKY alanındaki uygulamaları eleştirel bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Farklı kuramsal perspektifler ile İKY araştırmaları tasarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Elde ettiği verileri farklı yaklaşımlar ile analiz eder, yorumlar ve raporlar. | X | |||||
7 | Türkiye'deki İKY uygulamalarını uluslararası perspektifle değerlendirir. | X | |||||
8 | İK alanındaki farklı ülke uygulamalarını sınıflandırır ve analiz eder. | X | |||||
9 | Bilişim alanındaki gelişmeleri takip eder ve İKY alanına uygular. | X | |||||
10 | İK alanındaki yazılımları uygulamada kullanılır. | X | |||||
11 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ücret kavramını tanımlar, taraflar açısından taşıdığı önemi ilişkilendirir | |||||||||||||||||
2 | Ücret teorilerini tanımlar ve torilere ilişkin örnekler verir | |||||||||||||||||
3 | Tatmin kuramları ile ücret tatmini arasında ilişki kurar | |||||||||||||||||
4 | Geleneksel ücretlendirme tekniklerini tanımlar, nasıl uygulanacağını gösterir | |||||||||||||||||
5 | İş değerleme tekniklerini tanımlar, nasıl uygulanacağını gösterir | |||||||||||||||||
6 | Geleneksel ve çağdaş ücretlendirme tekniklerini karşılaştırır ve eleştirisini yapar | |||||||||||||||||
7 | Çağdaş ücretlendirme tekniklerini tanımlar, nasıl uygulanacağını gösterir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 13 | 26 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |