Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Pyhton ve R İle Veri Analizi | EKO 405 | 7 | 2 + 0 | 2 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Ekonometri I, Ekonometri II, Zaman Serileri Analizi |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET AYDIN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET AYDIN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Python ve R programlama dillerini tanımak. Python ve R programlama dilleri ile temel ekonometrik, zaman serisi ve makine öğrenmesi analizi uygulamaları gerçekleştirmek. |
Dersin İçeriği | Programların kurulumu, veri hazırlama, temel ekonometrik, zaman serisi ve makine öğrenmesi analizlerin ve çıkarımlarının yapılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | R programını etkin bir şekilde kullanma | ||
2 | R programı ile temel ekonometrik ve zaman serisi analizlerini gerçekleştirebilme | ||
3 | Python programını etkin bir şekilde kullanma | ||
4 | Python programı ile temel ekonometrik ve zaman serisi ve makine öğrenmesi analizlerini gerçekleştirebilme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | R ve Python ilgili temel kavramlar ve terminoloji | Güriş, S., Çağlayan Akay, E., & Güriş, B. (2020). R ile temel ekonometri. İstanbul: DER Yayınları. |
2 | R programına Giriş | Güriş, S., Çağlayan Akay, E., & Güriş, B. (2020). R ile temel ekonometri. İstanbul: DER Yayınları. |
3 | R programında Basit Regresyon | Güriş, S., Çağlayan Akay, E., & Güriş, B. (2020). R ile temel ekonometri. İstanbul: DER Yayınları. |
4 | R programında Çoklu Regresyon | Güriş, S., Çağlayan Akay, E., & Güriş, B. (2020). R ile temel ekonometri. İstanbul: DER Yayınları. |
5 | R programında Regresyon Çıkarımları | Güriş, S., Çağlayan Akay, E., & Güriş, B. (2020). R ile temel ekonometri. İstanbul: DER Yayınları. |
6 | R programında Zaman Serisi Analizine Giriş | Güriş, S., Çağlayan Akay, E., & Güriş, B. (2020). R ile temel ekonometri. İstanbul: DER Yayınları. |
7 | Vize | |
8 | Python programına Giriş | Sorhun, E. (2021) Python ile Ekonometri: Abaküs Kitap |
9 | Python programında Basit Regresyon | Sorhun, E. (2021) Python ile Ekonometri: Abaküs Kitap |
10 | Python programında Çoklu Regresyon | Sorhun, E. (2021) Python ile Ekonometri: Abaküs Kitap |
11 | Python programında Regresyon Çıkarımları | Sorhun, E. (2021) Python ile Ekonometri: Abaküs Kitap |
12 | Python programında Zaman Serisi Analizine Giriş | Sorhun, E. (2021) Python ile Ekonometri: Abaküs Kitap |
13 | Python programında makine öğrenmesi | Sorhun, E. (2021) Python ile Ekonometri: Abaküs Kitap |
14 | Python programında makine öğrenmesi | Sorhun, E. (2021) Python ile Ekonometri: Abaküs Kitap |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Güriş, S., Çağlayan Akay, E., & Güriş, B. (2020). R ile temel ekonometri. İstanbul: DER Yayınları. Sorhun, E. (2021) Python ile Ekonometri: Abaküs Kitap |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
1 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
6 | 0 MB | ||
6 | 0 MB | ||
7 | 0 MB | ||
7 | 0 MB | ||
7 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
10 | 0 MB | ||
10 | 0 MB | ||
10 | 0 MB | ||
10 | 0 MB | ||
10 | 0 MB | ||
10 | 0 MB | ||
11 | 0 MB | ||
11 | 0 MB | ||
11 | 0 MB | ||
11 | 0 MB | ||
11 | 0 MB | ||
11 | 0 MB | ||
11 | 0 MB | ||
12 | 0 MB | ||
12 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | X | |||||
5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | X | |||||
7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | R programını etkin bir şekilde kullanma | 5 | 5 | ||||||||||
2 | R programı ile temel ekonometrik ve zaman serisi analizlerini gerçekleştirebilme | 5 | 5 | 5 | |||||||||
3 | Python programını etkin bir şekilde kullanma | 5 | 5 | 5 | |||||||||
4 | Python programı ile temel ekonometrik ve zaman serisi ve makine öğrenmesi analizlerini gerçekleştirebilme | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 28 | 28 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 296 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |