Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Akademik İngilizce III EKO 471 7 4 + 0 4 4
Ön Koşul Dersleri

---

Önerilen Seçmeli Dersler

---

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. KENAN YERLİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yabancı Diller Bölümü Öğretim Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" A1 düzeyinde İngilizcede;
- Temel dilbilgisine sahip olmaları,
- Dinlediklerini anlamaları,
- Karşılıklı konuşabilmeleri,
- Okuduklarını anlamaları,
- Kendilerini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri, lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1-Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level A1) yabancı dil bilgisine sahip olur 2- Somut bir türdeki ihtiyaçların karşılanmasına yönelik günlük ifadeleri ve çok basit ifadeleri anlayabilir ve kullanabilir. 3- Kendisini ve başkalarını tanıtabilir ve nerede yaşadığı, tanıdığı kişiler ve sahip olduğu şeyler gibi kişisel detaylar hakkında sorular sorabilir ve cevaplayabilir. 4- Diğer kişinin yavaşça ve açıkça konuşması ve yardım etmeye hazır olması koşuluyla basit bir şekilde etkileşime girebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Read large numbers and percentages Write a paragraph about a person The Simple Present (be, have, yes/no & Wh- questions) North Star-1 Ders Kitabı 1. Ünite
2 Identify and use important numbers Write a biography paragraph The Simple Past (be, have) North Star-1 Ders Kitabı 2. Ünite
3 Make and confirm predictions Write a paragraph about a special possession or collection Recognize and use simple present North Star-1 Ders Kitabı 3. Ünite
4 Identify suggestions in a reading Write a paragraph about a special possession or collection Recognize and use simple present North Star-1 Ders Kitabı 3. Ünite
5 Identify the main ideas in a reading Write a descriptive paragraph about a place Recognize and use there is/there are, there was/there were North Star-1 Ders Kitabı 4. Ünite
6 Use context clues to find the meaning of words Write a descriptive paragraph about a place Recognize and use there is/there are, there was/there were North Star-1 Ders Kitabı 4. Ünite
7 Identify cause and effect Write suggestions to someone who is afraid Recognize and use modals: can, may, might, and will North Star-1 Ders Kitabı 5. Ünite
8 Scan a text to find specific information Write a narrative paragraph about a trip or adventure Recognize and use the simple past (regular and irregular) North Star-1 Ders Kitabı 6. Ünite
9 Vize Haftası
10 Understand facts and opinions Write a narrative paragraph about a trip or adventure Recognize and use the simple past (regular and irregular) North Star-1 Ders Kitabı 6. Ünite
11 Understanding connections between nouns and pronouns, possessive adjectives, and this/that/these/those Write a comparison paragraph about two family members Recognize and use comparative adjectives North Star-1 Ders Kitabı 7. Ünite
12 Understanding connections between nouns and pronouns, possessive adjectives, and this/that/these/those Write a comparison paragraph about two family members Recognize and use comparative adjectives North Star-1 Ders Kitabı 7. Ünite
13 Recognize the conclusions of a reading Write an opinion paragraph about a young athlete Recognize and use very, too, and enough North Star-1 Ders Kitabı 8. Ünite
14 Recognize the conclusions of a reading Write an opinion paragraph about a young athlete Recognize and use very, too, and enough North Star-1 Ders Kitabı 8. Ünite
Kaynaklar
Ders Notu

---

Ders Kaynakları

[1] North Star-1 Reading & Writing Ders Kitabı
[2] Oxford University Press Dictionary

[3] MyEnglishLab Online Platform

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma.
2 Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak.
3 Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak.
4 Genel ekonometrik teori bilgisi.
5 Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak.
6 Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek
7 Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak
8 Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme
9 Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak
11 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak
12 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 1-Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level A1) yabancı dil bilgisine sahip olur 2- Somut bir türdeki ihtiyaçların karşılanmasına yönelik günlük ifadeleri ve çok basit ifadeleri anlayabilir ve kullanabilir. 3- Kendisini ve başkalarını tanıtabilir ve nerede yaşadığı, tanıdığı kişiler ve sahip olduğu şeyler gibi kişisel detaylar hakkında sorular sorabilir ve cevaplayabilir. 4- Diğer kişinin yavaşça ve açıkça konuşması ve yardım etmeye hazır olması koşuluyla basit bir şekilde etkileşime girebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 25
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 4