Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yalın Üretim Uygulamaları MYT 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. İBRAHİM ÇİL
Dersi Verenler Prof.Dr. İBRAHİM ÇİL,
Dersin Yardımcıları

Prof.Dr. İBRAHİM ÇİL

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yüksek Lisans öğrencilerine yalın üretim uygulamalarının öğretilmesidir.

Dersin İçeriği

Yalın Düşüncenin Tarihsel Gelişimi, Yalın Üretim Felsefesi, Yalın üretim prensipleri, Yalın Üretim Teknikleri, Yalın üretim kültürü, Değer, israf, israfların ortadan kaldırılması, problemleri belirleme, sürekli iyileştirme, çekme sistemi, değer akış haritalama, üretim akış sürelerinin kısaltılması, Üretimi Dengeleme, Üretim ve Stok Kontrolü, Hücresel Üretim, 5S sistemi, Performans Ölçümü.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yalın Düşüncenin Tarihsel Gelişimi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
2 Değer ve israf Gözlem, Gezi / Gözlem,
3 Yalın Üretim Felsefesi ve Yalın üretim prensipleri Tartışma, Anlatım,
4 Yalın Üretim Teknikleri Gözlem, Gezi / Gözlem,
5 Yalın üretim Kültürü Gözlem, Gezi / Gözlem,
6 Yalın Dönüşüm Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yalın Üretime Giriş
2 Yalın Düşüncenin Tarihsel Gelişimi
3 Değer ve israf
4 Yalın Üretim Felsefesi ve Yalın üretim prensipleri
5 Yalın Üretim Teknikleri
6 Yalın üretim Kültürü
7 Yalın Dönüşüm Süreci
8 Değer Akış Analizi
9 Hücresel Üretim
10 5S sistemi
11 Hazırlık Sürelerinin Analizi ve Düşürülmesi
12 Üretimi Dengeleme
13 Üretim ve Stok Kontrolü
14 Toplam Üretken Bakım
Kaynaklar
Ders Notu

Yalın Üretim Uygulamaları Ders Notları: www.icil.sakarya.edu.tr

Ders Kaynakları

1.Rother, Mike and Shook, John, Learning to See, 1999.
2.James Womack, Daniel T. Jones and Daniel Roos, The Machine that Changed the World, 1990,
3.Liker, Jeffrey K., The Toyota Way, McGraw-Hill, 2004
4.Ohno, Taiichi, Toyota Production System. Productivity Press. 1988
5.Brian H. Maskell and Bruce Baggaley, Practical Lean Accounting: A Proven System for Measuring and Managing the Lean Enterprise, Productivity Pres,2004

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Yalın Düşüncenin Tarihsel Gelişimi
2 Değer ve israf
3 Yalın Üretim Felsefesi ve Yalın üretim prensipleri
4 Yalın Üretim Teknikleri
5 Yalın üretim Kültürü
6 Yalın Dönüşüm
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
Toplam 50
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 15 15
Proje / Tasarım 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6