Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknoloji ve Yenilik Yönetimi | MYT 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teknoloji ve yenilik ile ilgili kavramların tanıtılması, sınıflandırılması, aşamaları ve yönetilmesine yönelik bilgi ve beceri kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar ve sınıflandırma, teknoloji yönetimi, teknoloji/ürün ömür döngüleri, yenilik yönetimi, rekabet stratejileri teknoloji planlama ve öngörü yöntemleri, teknoloji yol haritaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ders kapsamında mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Edinilmiş bilgileri, kavramları, olayları iş hayatına adapte edebilme, benzer kapsamda karşılaşılan sorunları çözme becerisi | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık | Anlatım, Rol Oynama, | |
5 | Verilmiş alanlarda edinilen bilgilere dayanarak akademik ve iş hayatında mevcut yada olası problemlerin incelenmesi için tasarım, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknoloji ve ilgili kavramların açıklanması | |
2 | Teknolojinin sınıflandırılması | |
3 | Yönetim ve teknoloji yönetimi | |
4 | Teknoloji/ürün ömür döngüleri | |
5 | Yenilik ve ilgili kavramların açıklanması | |
6 | Yeniliğin sınıflandırılması | |
7 | Yenilik yönetimi | |
8 | Teknoloji/Yenilik Yayılımı | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Teknoloji ve yenilik için rekabet stratejileri | |
11 | Sunumlar ve Örnek olay çalışmaları | |
12 | Sunumlar ve Örnek olay çalışmaları | |
13 | Sunumlar ve Örnek olay çalışmaları | |
14 | Sunumlar ve Örnek olay çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- TAŞKIN H. ADALI M. R. “Teknolojik Zeka ve Rekabet Stratejileri” Değişim Yayınları, 2004, İstanbul 3-Teknoloji Yönetimi - Faaliyetleri ve Araçları, ilek Çetindamar, Robert Phaal, David ProbertEfil Yayınevi Yayınları,2013, çeviri: Ayşegül Çetin 4-Teknoloji Yönetimi, Murat Erdal, Türkmen Kitabevi, 5-Teknolojik Yenilik Yönetimi, Frederick Betz, Tübitak Yayınları, 2010, Çvr: Pınar Güran |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | ||||||
2 | Ders kapsamında mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||
3 | Edinilmiş bilgileri, kavramları, olayları iş hayatına adapte edebilme, benzer kapsamda karşılaşılan sorunları çözme becerisi | ||||||
4 | iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık | ||||||
5 | Verilmiş alanlarda edinilen bilgilere dayanarak akademik ve iş hayatında mevcut yada olası problemlerin incelenmesi için tasarım, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |