Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hat Sanatı Uygulamaları II HAT 212 4 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ORHAN ALTUĞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

hat sanatının tarihsel gelişiminin kavranmasını amaçlar.

Dersin İçeriği

geçmişten günümüze hat sanatının geçirdiği evreleri, gelişim sürecini ve yazılardaki değişimi sanatçıların uygulamaları ile birlikte öğretmeyi hedefler.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 YAZI ÇEŞİTLERİNİ TANIR Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
2 ULUSAL KÜLTÜR VARLIKLARINI TANIR. Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
3 HAT SANATININ GELİŞİMİNİ KAVRAR Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
4 HAT SANATÇILARINI TANIR Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
5 ULUSAL SANAT BAĞLAMINDA HAT SANATININ EVRENSEL SANATA KATKISINI BELİRLER Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
ALPARSLAN, A. (1999). Osmanlı Hat Sanatı Tarihi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
YAZIR, M. Bedreddin, Yazı ve Kalem Güzeli
SERİN, Muhittin, Hat Sanatı ve Meşhur Hattatlar
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 YAZI ÇEŞİTLERİNİ TANIR
2 ULUSAL KÜLTÜR VARLIKLARINI TANIR.
3 HAT SANATININ GELİŞİMİNİ KAVRAR
4 HAT SANATÇILARINI TANIR
5 ULUSAL SANAT BAĞLAMINDA HAT SANATININ EVRENSEL SANATA KATKISINI BELİRLER
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)