Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Acil Durum Planları | TYG 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN ALTUNDAĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Katılımcıların, işyerlerinde acil durumlarda uygulanacak planlar ve bu planlamanın yapılması hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. Bu dersin sonunda katılımcılar; •Acil durumlarda müdahale ve iletişim kavramlarını tanımlar. •Acil durum planlarını hazırlar. Çalışanları bu konuda bilgilendirerek, uygulamayı tatbik ettirir. |
Dersin İçeriği | Genel hükümler, Acil durum planlarının amaçları ve çalışanlara aktarılması, Tedbir ve tatbikatlar, Acil durum ekiplerinin ve çalışanların eğitimi, Acil durum donanımı, Büyük endüstriyel kazaların önlenmesi, İlkyardım ve acil müdahale, Tehlike iletişimi ve İlgili mevzuatlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel hükümler | |
2 | Acil durum planlarının amaçları, hazırlanması ve çalışanlara aktarılması | |
3 | Yetki ve sorumluluklar | |
4 | Acil durumlarda dikkat edilecek hususlar | |
5 | Acil hizmetler | |
6 | Afet tanımı ve kapsamı | |
7 | Acil durum yönetiminin safhaları | |
8 | Acil durum ekiplerinin ve çalışanların eğitimi | |
9 | Acil durum ekipleri ve organizasyonu | |
11 | Acil durum donanımı ve acil durumlarda risk analizleri | |
12 | Büyük endüstriyel kazaların önlenmesi | |
13 | İlk yardım ve acil müdahale | |
14 | Tehlike iletişimi ve İlgili mevzuat |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İş Güvenliği Uzmanı Sınavı Ders Notları |
Ders Kaynakları | İş Güvenliği Uzmanı Sınavı Ders Notları ve Eğitsel Sunumlar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Disiplinler arası bilgileri kullanarak yangın güvenliği hakkında etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. | ||||||
7 | Yangın kavramının teorisini öğrenerek uygulamada ve standartlarda hangi yöntemlerin kullanıldığını kavrar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|