Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Vısual Communıcatıon and Medıa | MCS 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MELİH ZAFER ARICAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | This course aims to give the students the ability to work with visual communication and media principles. It is aimed to gain the skill of producing and interpreting media contents based on various techniques in visual communication. It aims to provide students with critical thinking skills as well as traditional processes and new technologies. |
Dersin İçeriği | The emphasis will be placed on visual communication theories and visual culture elements and the investigation of visual expression processes, techniques and methods, including conceptual thinking, abstraction, concept development and movement and interaction. Visual communication and media programming will help students develop the skills they need to plan communications strategies and develop effective visual products. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | To be able to learn the concepts of historical process and function of visual communication and media. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | To understand the social and cultural dimension of visual communication. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | To be able to define the scope and functions of visual communication and media practice within different approaches. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | To be able to relate visual communication theories to media. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | To be able to evaluate the changes and transformations in visual communication and media practices. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | To gain visual and conceptual thinking skills. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Analyze, evaluate and think critically about visual communication and media | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin açıklanması, beklentiler ve derecelendirme sistemi; "Görsel iletişim nedir" giriş. | |
2 | Görsel iletişim bilimi ve medya | |
3 | Görsel kültüre giriş; terimler, kavramlar | |
4 | Medya Çalışmalarında İki Paradigma (Ana ve Kritik Yaklaşımlar) | |
5 | Görsel İletişim Kuramları; Görsel İletişimin Altı Teorisi | |
6 | Orta Teori (Innis, McLuhan, Postman, İletişim Teknolojisinin Determinizmi Eleştirisi: Williams) | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Görsel Algı ve Görme Biçimleri | |
9 | Görsellerin Retoriği, Gestalt Görsel Algı Teorisi | |
10 | Görsel İletişimin Synastik Teorisi, Yapısalcılık ve Göstergebilim | |
11 | Kültürel Teori ve Popüler Kültürü Okumak, Postmodern Medya Teorisi v | |
12 | Post-yapısalcılık ve Postmodernite (Foucault, Baudrillard, Kitle İletişim Araçları ve Postmodern Kültür) | |
13 | Medya Hukuku ve Etik Felsefenin Sorunları, Sanatın Sorunları | |
14 | Görsel Analiz, Fotoğrafın Eleştirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | To be able to learn the concepts of historical process and function of visual communication and media. |
2 | To understand the social and cultural dimension of visual communication. |
3 | To be able to define the scope and functions of visual communication and media practice within different approaches. |
4 | To be able to relate visual communication theories to media. |
5 | To be able to evaluate the changes and transformations in visual communication and media practices. |
6 | To gain visual and conceptual thinking skills. |
7 | Analyze, evaluate and think critically about visual communication and media |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |