Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce | ING 190 | 2 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | --- |
Önerilen Seçmeli Dersler | --- |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HÜLYA YILMAZ ÇAMUR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ZAFER ÇAMLIBEL, Öğr.Gör. MAHMUT BİRLİK, Öğr.Gör. TUBA PELİN ÖRS, Öğr.Gör. BERRİN YILDIZ KANYILMAZ, Prof.Dr. AHMET GÜLMEZ, Öğr.Gör. ÖZLEM ŞİMŞEK, Öğr.Gör. YASEMİN OCAK KOYUNCU, Öğr.Gör. GÜLŞEN ÖZDEMİR, Öğr.Gör. SEVDE BAYLAN, Öğr.Gör. NERMİN KICIR, Öğr.Gör. ZEHRA ÖZARFAT, Öğr.Gör. HÜLYA YILMAZ ÇAMUR, Öğr.Gör. ÖMER İLHAN, Öğr.Gör. AYŞE CELEPLİ, Öğr.Gör.Dr. SEVAL KAYGISIZ, |
Dersin Yardımcıları | Rektörlük Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizcede; |
Dersin İçeriği | A2 seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizce öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Kısa, net iletileri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kısa, günlük metinleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Basit, günlük sohbetlere katılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Sade bir dille kendi ver çevresi hakkında konuşur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Kısa, basit notlar ve iletiler yazar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | To be (am,is,are) Sahiplik sıfatları, Tekil çoğul, İşaret sıfatları | Ders Kitabı 1. Ünite |
2 | Yer ve zaman edatları, Would like | Ders Kitabı 2. Ünite |
3 | Geniş Zaman | Ders Kitabı 3. Ünite |
4 | Tekrar | Ders Kitabı 1-3. Ünite |
5 | a-an-the, Sayılabilir sayılamaz | Ders Kitabı 4. Ünite |
6 | Şimdiki Zaman | Ders Kitabı 5. Ünite |
7 | Can (-ebilmek), Have to-Has to (zorunluluk), Geniş zaman ve Şimdiki zaman karşılaştırması | Ders Kitabı 6. Ünite |
8 | Tekrar | Ders Kitabı 4-6. Ünite |
9 | Vize haftası | - |
10 | Geçmiş zaman: was-were, went | Ders Kitabı 7. Ünite |
11 | Nesne zamiri, Karşılaştırma sıfatları | Ders Kitabı 8. Ünite |
12 | Should, Could, Be going to | Ders Kitabı 9. Ünite |
13 | Tekrar | Ders Kitabı 7-9. Ünite |
14 | Karşılaştırma Too-Enough | Ders Kitabı 10. Ünite |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Online İçerik, Haftalık Videolar, PDF Notlar |
Ders Kaynakları | [1] Smart Choice |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | ||||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | ||||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | ||||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | ||||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | X | |||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | ||||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | ||||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizce öğrenmek | |||||||||||||||
2 | Kısa, net iletileri kavrar. | |||||||||||||||
3 | Kısa, günlük metinleri kavrar. | |||||||||||||||
4 | Basit, günlük sohbetlere katılır. | |||||||||||||||
5 | Sade bir dille kendi ver çevresi hakkında konuşur. | |||||||||||||||
6 | Kısa, basit notlar ve iletiler yazar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 70 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |