Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Deneyimi SNE 308 6 1 + 4 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EBRU UZUNKOL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Elife Nur SAYDAM

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

1. Soru sorma becerilerini geliştirmek.
2. Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü becerilerini geliştirmek.
3. Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi becerilerini geliştirmek.
4. Dersi planlama ve aktarma becerilerini geliştirmek.

Dersin İçeriği

Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sınıf öğretmeni ve öğrencileri gözlemleyerek, eğitim-öğretim sürecini etkileyen etmenlere ilişkin çıkarımda bulunur. Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Öğretmen tarafından yapılan uygulamaları sahip olduğu teorik bilgi ile sentezleyerek öğretmenlik becerilerini geliştirir.
3 Okulun örgüt yapısı ile ilgili bilgi sahibi olur ve okul-toplum ilişkilerini gözlemler. Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
4 Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan bir portfolyo hazırlayarak değerlendirme yapar. Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğretmenin okuldaki bir günün gözlemleme.
2 Öğrencinin okuldaki bir günün gözlemleme.
3 Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini gözlemleme.
4 Öğretmenin dersi hangi aşamalara böldüğünü gözlemleme.
5 Öğretmenin öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını gözlemleme.
6 Derste ne tür etkinliklerden yararlanıldığını gözlemleme.
7 Dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını gözlemleme.
8 Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini gözlemleme.
9 Arasınav
10 Öğretmenin öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme.
11 Okulun örgüt yapısını gözlemleme.
12 Okul müdürünün görevini nasıl yaptığını gözlemleme.
13 Okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme.
14 Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.
Kaynaklar
Ders Notu

Sınıf Eğitimi ABD Okul Deneyimi Dersi Kılavuzu

Ders Kaynakları


 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. X
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. X
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. X
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. X
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. X
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. X
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir.
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. X
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. X
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Sınıf öğretmeni ve öğrencileri gözlemleyerek, eğitim-öğretim sürecini etkileyen etmenlere ilişkin çıkarımda bulunur.
2 Öğretmen tarafından yapılan uygulamaları sahip olduğu teorik bilgi ile sentezleyerek öğretmenlik becerilerini geliştirir.
3 Okulun örgüt yapısı ile ilgili bilgi sahibi olur ve okul-toplum ilişkilerini gözlemler.
4 Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan bir portfolyo hazırlayarak değerlendirme yapar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
2. Performans Görevi (Uygulama) 20
3. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 16 16
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 5